پس از پیوستن سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به توئیتر ، پایگاه ویکی‌لیکس با تهدید سیا به فاش کردن پرونده‌های بیشتر از این سازمان، در توئیتر از وی استقبال نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری "الکلمه آنلاین" ، پس از پیوستن سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به شبکه اجتماعی توئیتر ، پایگاه ویکی‌لیکس که به افشای اسناد از سوی منابع ناشناس می‌پردازد با تهدید سیا به افشای اسناد محرمانه بیشتر از این سازمان، از سیا استقبال نمود.

پس از 7 ساعت از اولین توئیتی که سازمان سیا آن را منتشر کرد وطی آن 53 هزار بار ریتوت و 25 هزار بار نیز فیوریت شد؛ سیا توئیت دیگری منتشر ساخت و طی آن از کاربران توئیتر تشکر نموده گفت: با شما اطلاعات و پرونده‌های غیرمحرمانه را درمیان می‌گذاریم.
اما پس از آن یکی از مهمترین پاسخهایی که به این توئیت دوم سیا داده شد ، از سوی پایگاه ویکی لیکس که به افشای اسناد از سوی منابع ناشناس می‌پردازد بود که طی آن ویکی‌لیکس سیا را تهدید نمود که اسناد و گزارش‌های مخفیانه بیشتری را که موجب رسوایی سیا شود ، منتشر خواهد ساخت.

ویکی لیکس سپس در توئیت خود لینک 3 پرونده محرمانه که در رابطه با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سال 2010 منتشر ساخته بود آورد که اولی آن شامل اطلاعاتی درباره استراتژی که سیا برای تأثیر‌گذاری بر افکار عمومی در آلمان و فرانسه از آن استفاده کرده بود تا کسب حمایت نسبت به جنگ افغانستان کند و دومی چگونگی صدور تروریسم از سوی ایالات متحده آمریکا و سومی لینکی بود که در رابطه با مجموعه تحقیقات صورت گرفته‌ای که در آن از کلمه سی آی ای استفاده شده بود، آمده است.

اما جالب‌‌تر از این مسأله پاسخ کاربران توئیتر به این کار ویکی لیکس بود ؛ بصورتی که بیشتر کاربران اعلام کردند که از جنگ میان سیا و ویکی لیکس لذت می‌برند بطوریکه یکی از کاربران توئیتر نوشت : خوب بود آقای اسانگ (موسس ویکی لیکس) حال باید منتظر ماند و دید جنگ میان سیا و ویکی لیکس در توئیتر در ماه‌های آینده به کجا می‌رسد ؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار