رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد وزارت بهداشت در خصوص خرید متادون از عطاری‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران نشست صاحب‌نظران در مورد نیازها و چالش‌های درمان نگهدارنده در کشور به همت مرکز سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار گردید.

علیرضا نوروزی، رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف وزارت بهداشت با حضور در این نشست اعلام کرد: چالش‌های اصلی درمان نگهدارنده در کشور با متادون با توجه به درخواست ستاد مبارزه با مواد مخدر و ظرفیت مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مورد بحث و بررسی کارشناسان این حوزه قرار گرفت.

وی ادامه داد: این عرصه نیازمند مشارکت فعال وزارت بهداشت، دستگاه‌های دولتی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی و... است.

وی در ادامه درمانگران و انجمن‌‌های صنفی و غیر دولتی را از نقش آفرینان موثر این عرصه عنوان کرد و افزود: امیدواریم برآیند این نشست گامی در بهبود مبتلایان باشد.

نوروزی در ادامه افزایش حمایت از مرکز سوء مصرف مواد مخدر از طریق مصوبات، حمایت بیمه از خدمات درمان اعتیاد، تقویت بحث نظارت، اختصاص اعتبارات جهت نظارت وزارت بهداشت و همچنین تاکید بر اهمیت روش‌های غیر دارویی و درمان‌های اجتماعی را از دیگر عناوین مطرح شده در این نشست عنوان کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.