باصادرات 150 تن سنگ بازالت به کشورهای اروپایی ، 1500 دلار نصیب خراسان جنوبی شد.

ارزآوری 1500 دلاری خراسان جنوبی با صادرات سنگ بازالت به کشورهای اروپایی

باصادرات 150 تن سنگ بازالت به کشورهای اروپایی ، 1500 دلار نصیب خراسان جنوبی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ، مدیرعامل معدن سنگ بازالت سربیشه با بیان اینکه 150 تن سنگ بازالت امسال از تنها معدن بازالت خراسان جنوبی در سربیشه به کشورهای اروپایی صادر شد گفت: این صادرات 1500 دلار برای خراسان جنوبی ارزآوری داشته است:

ناصح افزود: این سنگها به کشور های هلند، آلمان و اتریش صادر شده است

وی با بیان اینکه از آغاز امسال تاکنون 450 تن سنگ تولید و صادر شده است، خاطر نشان کرد: از این رقم 150 تن به کشورهای اروپایی و 300 تن در داخل استان به فروش رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ذخیره قطعی این معدن 3 میلیون تن است تصریح کرد: معدن بازالت سربیشه تنها معدن سنگ بازالت استان است که سالانه 3 هزار تن سنگ در این معدن تولید می شود.

ناصح یادآور شد: حاشیه طلایی رنگ پیرامون این سنگ که نمونه آن فقط در استرالیا یافت می شود، موجب شده تا این منشورهای زیبای سنگی در پارک ها و معابر عمومی برای شهرداری ها استفاده شود.

مدیرعامل معدن سنگ بازالت سربیشه با اشاره به اینکه در کشور از سنگ خام بازالت برای کارهای ساختمانی و تزیینی استفاده می شود، تصریح کرد: این نوع سنگ از مقاومت و طراحی زیبایی برخوردار است که در صورت وجود کارخانه فرآوری می توان 50محصول از این سنگ تولید کرد.

ناصح یادآور شد: این معدن سنگ بازالت سربیشه و در خاورمیانه تنها معدن بازالت است نیازمند حمایت ویژه مسئولان است. معدن بازالت سربیشه از لحاظ نوع سنگ در جهان کم ‌نظیر است که به صورت سه، چهار،پنج و شش ضلعی است.

معدن بازالت سربیشه برای 10 نفر به صورت مستقیم و حدود 20 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است./ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.