معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌هاي وزير ورزش و جوانان گفت : اتفاق خوبی که در بودجه امسال ورزش و جوانان افتاده ، این است که نزدیک به هزار و 300 میلیارد تومان در سطح استان ها متمرکز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، امیر رضا خادم در مراسم تودیع و معارفه ی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ، به افزایش 120 درصدی بودجه امسال وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: بر این اساس بودجه 500 میلیارد تومانی به حدود هزار و 300 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید برای تحقق این بودجه و تخصیص این اعتبارات به بخش ورزش اهتمام جدی داشته باشد و پیگیری های لازم صورت گیرد تا این بودجه تنها در ورزش و بحث جوانان هزینه شود.

خادم تصریح کرد: مدیران ارشد استان ها باید ورزش را جزو وظایف ذاتی خود بدانند و برای نشاط ، سلامت عمومی ، افتخار و غرور عمومی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: اداره کل ورزش و جوانان با دستگاه های فعال در سطح استان مثل استانداری،شهرداری، شورای اسلامی شهر ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، و نهاد های موازی که در شورای برنامه ریزی استان فعال هستند، تعامل داشته باشد.

خادم با اشاره به اینکه سازمان ورزش و جوانان به عنوان بخشی فراگیر است، گفت: توسعه ورزش ، نیاز ، توجه به جوان و مهیا کردن شرایط برای موفقیت جوانان یک اصل است که طبیعتاً این اداره کل باید به صورت جدی پیگیری کند و این امر نیازمند تعامل است.

وی دربخش دیگری از سخنانش ، از وضعیت حضور بخش خصوصی در نظام اجرایی کشور ، طی سالهای گذشته ابراز تاسف و تأکید کرد: باید حضور و مشارکت بخش خصوصی و خیران به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و مسیر ورود و حضورشان هموار شود تا بتوانند در عین هزینه کرد در ورزش ، بهره اقتصادی هم ببرند.

خادم جوانان را پاشنه آشیل وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: از مدیران ارشد استان انتظار داریم به سمن ها ، انجمن ها و نهادهای مردم نهادی که عمدتاً جوانان را دور هم جمع می کنند، توجه ویژه ای شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر از لحاظ مالی نمی توان کاری کرد ، لااقل باید از لحاظ معنوی ، فضاهایی را فراهم آوریم تا جوانان با دور هم جمع شدن تصمیم گیری کنند و به تصمیات کاربردی آنها توجه شود.

خادم به بحث بانوان که نیمی از جامعه ی ایران را تشکیل می دهند، اشاره و تصریح کرد: متأسفانه امروز به این قشرکم لطفی شده است که ارج نهادن ، ایجاد اعتماد به نفس ، ایجاد جامعه زنان و بانوان سالم و بانشاط می تواند برای توسعه و پیشرفت کشور بسیار حائز اهمیت باشد.

خادم یادآور شد: ایجاد بستر و شرایط مناسب ، توجیه و همراه کردن اقشار مختلف فرهنگی استان برای همراهی و توسعه ورزش بانوان استان از انتظاراتی است که از مدیرکل ورزش و جوانان داریم.

در این مراسم از خدمات محمد فولادی ماهانی ، مدیرکل پیشین ورزش و جوانان استان کرمان قدردانی و محمود محمودی نیا به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان معرفی شد.


برچسب ها: بودجه ، ورزش ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.