وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: روسیه و فنلاند از آتش‌بس و توقف فوری خشونت‌ها در اوکراین در سریعترین‌زمان ممکن حمایت می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای که پس از دیدار سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با "سائولی نینیستی" رئیس جمهور فنلاند صادر شد، گفت: روسیه و فنلاند از توقف‌ خشونت‌ها در اوکراین در سریعترین زمان ممکن حمایت می‌کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: طرفین در مذاکرات، به بررسی مسائل بین‌المللی پیرامون اوضاع اوکراین پرداختند و برضرورت توقف خشونت در این کشور در سریعترین زمان ممکن، و همچنین بر تسهیل روند گفتگوهای واقعی میان کییف و اقلیم‌های شرقی اوکراین، تأکید کردند.

در بیانیه‌ی وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است: روسیه و فنلاند با ارزیابی روابط خوب میان دوکشور بر تلاش برای تقویت و حفظ آن در تمامی سطوح تأکید نمودند.
گفتنی است که لاوروف شب گذشته در طی سفر خود به فنلاند، با همتای فنلاندی خود نیز دیدار کرد.

از سوی دیگر نیز وزیر خارجه آلمان فرانک والتر اشتانمایر به روسیه رفته است تا مذاکراتی را با مسؤولان روسیه در رابطه با بحران اوکراین انجام دهد.

وی دیداری را نیز با همتای لهستانی خود،رادولف سیکورسکی، در شهر سن‌پترزبورگ داشته است تا هماهنگی‌ها برای انجام نشستی سه‌جانبه را با وی و همتای روسی‌اش سرگئی لاوروف انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار