فیلم سینمایی "خاک و مرجان "به تهیه کنندگی "سید امیر پروین حسینی"و کارگردانی "سید مسعود اطیابی"پس از دوسال جایزه گرفت.

به گزارش خبرنگار سینمای باشگاه خبرنگاران ؛ فیلم سینمایی "خاک و مرجان " به تهیه کنندگی " امیر پروین حسینی "و "مسعود اطیابی" پیش تر در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به دبیری محمد رضا عباسیان به نمایش در آمد، گرچه فیلم در آخرین لحظات از بخش مسابقه ی بین الملل خارج شد و در نهایت در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآمد، اما منتقدان بسیاری ازساختار و کلیت فیلم تعریف کرده و نقد های سازنده و قابل توجهی در خصوص فیلم مطرح کردند.

اما همانگونه که پیش تر سازندگان این فیلم مطرح کردند، "خاک و مرجان"که در بدترین شرایط جغرافیایی در کشور افغانستان و با هزینه ای یک میلیاردی ساخته شد متاسفانه در سی امین جشنواره ی بین المللی فیلم دیده نشد و به حقش نرسید. 

اختلاف نظر دبیر جشنواره و هیات داوران در نهایت باعث شد تا فیلم از بخش رقابتی خارج شده و آنطور که باید و شاید دیده نشود. 

اما این فیلم توانست پس از دو سال در پنجمین جشنواره اتحاد که هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشور های اسلامی است، مورد توجه قرار گرفته و از این جشنواره جایزه کسب کردند .

 فیلم سینمایی" خاک و مرجان " داستان خانواده ای افغانی است. مرد این خانواده (قادر) که همسرش را سال ها پیش در جنگ از دست داده، سال ها به سوگ زن (آویزه) نشسته و با نبودنش بنیان‌های آرامش و اخلاق در نزد او سست شده است. فیلمی که بدون بهره بردن از حضور بازیگران چهره و به دور از هرگونه تمجل گرایی داستانی عاشقانه را به تصویر کشیده است .

دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن آثار سینمایی و تلویزیونی در هر برهه ای از زمان باعث دلگرمی گروه فیلمسازی و خالقان آن می شود،گرچه امروزه و در جشنواره های مختلفی که برگزار می شود شاهد دیده شدن عده ی معدوی فیلم و نادیده گرفته شدن عده ی کثیری دیگری  از آثارشده ایم!

 باشد تا هر اثری که خلق می شود به دور از هر نوع اختلاف سلیقه و تبعیضی مورد توجه و داوری قرار گیرد تاعدالت در میان تمامی آثار برقرار شود .

گزارش :مهدیس مستعد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار