نخستين جلسه شورای سياستگذاری و راهبری مركز توسعه فناوري آب برگزار شد

نخستين جلسه شورای سياستگذاری و راهبری مركز توسعه فناوری آب، با دعوت پارك علم و فناوري يزد در دفتر معاونت هماهنگي امور عمراني استاندار يزد برگزار شد.

شهرام شكوهي، معاون پشتيباني پارك علم وفناوری یزد در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در ابتدای این جلسه با توجه به اهمیت این پارک به تشريح اهداف و ضرورتهای ايجاد مركز توسعه فناوری آب به عنوان نهادي فرابخشي، جامع‌نگر و حاكميتی پرداخت شد.

وي افزود: با اشاره به جوانب مختلف فني، اقتصادي و فرهنگي مسأله آب و توضيح برنامه‌هاي پارك علم و فناوري يزد جهت همگرايي و كمك به حل اين معضل بزرگ خواستار مشاركت همه دستگاه‌ها در جهت تأمين اهداف مركز توسعه فناوري آب گرديد. 

شکوهی در ادامه گفت: در ادامه این نشست سيد محمد رضا سيد حسيني معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد نیز به این نکته اشاره کرد که مديريت منابع موجود آبي و پساب بايد در اولويت كاري مركز توسعه فناوري آب يزد قرار گيرد چنانچه با اشاره به لزوم همكاري و هماهنگي بيشتر دستگاه‌ها بر ايجاد مركز توسعه فناوری آب و بسترسازي جهت ورود نخبگان، فناوران و شركتهای خصوصي به اين حوزه تأكيد نمود.

در ادامه این نشست ضمن معرفی علي اصغر سمسار يزدی به عنوان مسئول پيگيري و هماهنگي تشكيل مركز توسعه فناوری آب يزد، به این نکته اشاره شد که در چهار شاخه اصلي فاز دوم انتقال آب، خط انتقال آب از خليج فارس، مديريت منابع موجود آبي و مديريت پساب مي‌توان به فعاليت پرداخت كه در دو مورد اول نياز به هماهنگي‌های كشوري در سطح وزارتخانه دارد كه در دست اقدام است.

سيد حسيني ادامه داد: در زمينه مديريت منابع موجود آبی و مديريت پساب بايد اقدامات لازم صورت پذيرد كه اين مهم بايد در اولويت كاري اين مركز قرار گيرد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار