سخنگوی وزارت کشور افغانستان با اشاره به توانایی نیروهای امنیتی افغانستان برای تامین امنیت دور دوم انتخابات این کشور، تاکید کرد: هیچ گروهی توانایی اخلال در انتخابات را ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ "صدیق صدیقی"، سخنگوی وزارت کشور افغانستان امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری در کابل با اشاره به آمادگی نیروهای امنیتی افغانستان برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات این کشور، اظهار داشت: هیچ گروهی توانایی اخلال در انتخابات را ندارد.
 
وی افزود: تدابیر و تمهیدات لازم برای تامین امنیت روند رای‎گیری از سوی این وزارتخانه بویژه ایجاد ایستگاه‎های بازرسی در نقاط مختلف شهرهای افغانستان در نظر گرفته شده است.
 
صدیقی، خاطرنشان کرد: 12 هزار و 500 پلیس زن برای بازرسی‎های بدنی در روز انتخابات آموزش داده شده و 300 زن دیگر نیز در نقش نیروهای احتیاط وارد عمل خواهند شد.
 
6 هزار و 356 مرکز رای‎گیری فعال خواهد بود
 
سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که در روز انتخابات (24 خرداد)، 6 هزار و 356 مرکز رای‎گیری باز و فعال خواهند بود.
 
وی افزود: در این مراکز رای‎گیری هیچ‎گونه تهدیدی وجود ندارد و نیروهای امنیتی افغان با اشراف امنیتی کامل از امن بودن این مراکز به هموطنان خود اطمینان می‎دهند.
 
صدیقی ادامه داد: فهرست 813 مرکز رأی‎گیری که در آن ملاحظات امنیتی وجود دارد را به کمیسیون مستقل انتخابات ارسال کرده‌اند تا این کمیسیون در مورد باز و یا بسته بودن آن تصمیم بگیرد.
 
این در حالی است که تامین امنیت، بخش بسیار مهم انتخابات افغانستان محسوب می‌شود و چنانچه در روز انتخابات، اطمینان امنیتی لازم ایجاد شود، بدون شک با استقابل شرکت کنندگان روبرو خواهد شد که این افزایش بر میزان مشروعیت انتخابات اثر گذار است.
/انتهای پیام
منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار