برگزاری هفته‌های فیلم و عکس باعث بالا رفتن کیفیت کاری هنرجویان شده و همچنین آثار آنها مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرد.

حبیب‌الله حیدری سرپرست دفتر انجمن سینمای جوان همدان در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص برگزاری هفته‌های فیلم و عکس گفت: این گردهمایی جایی است که آثار هنرجویان مورد نقد و بررسی و قضاوت دیگران قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند از نظرات اساتید در مورد کارشان مطلع شوند و این باعث بالا رفتن کیفیت کار آنها می‌شود.

وی در خصوص برگزار نشدن این گردهمایی در سال‌های گذشته گفت: بسیاری از دفاتر در شهرهای مختلف هفته‌های فیلم و عکس را برگزار می‌کردند اما در مقطعی کمتر این برنامه‌ را داشتیم؛ آخرین هفته فیلم و عکس برگزار شده در دفتر همدان مربوط به سال 1374 می‌شود و از آن زمان به بعد برگزار نشده بود.

حیدری ادامه داد: دفاتر مختلف انجمن سینمای جوان با شرایط مالی و نیازهای هنرجویان در طول سالیان گذشته هفته‌های فیلم و عکس را برگزار می‌کرد.

سرپرست دفتر همدان افزود: در این گردهمایی سه روزه آثار هنرجویان جدید با حضور پیشکسوتان فیلمسازی و عکاسی دفتر همدان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: نشست‌های تخصصی توسط اساتید صاحب‌نام دفتر همدان در حال برگزاری است، این نشست‌ها برای نقد و بررسی آثار هنرجویان و انسجام فکری آنها می‌شود.

حیدری اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی یک شروع و پایان خاص دارد اما نشست‌های تخصصی در یک حیطه خاص آثار هنرجویان را نقد و بررسی می‌کند؛ همچنین دیگر نشست‌ها نیز در دو بخش عکاسی و فیلمسازی به مسائل مختلف می‌پردازد.

سرپرست دفتر همدان افزود: در نمایشگاه عکس "تاریک‌خانه" 59 قطعه عکس از هنرجویان انجمن به نمایش گذاشته است؛ 21 فیلم از منتخب آثار در سال‌های 90 تا 92 از تولیدات انجمن سینمای جوان است که به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در ادامه گفت: به دلیل حجم برنامه‌ها ما این گردهمایی را از روز شنبه 17 خرداد آغاز کردیم اما هفته فیلم و عکس همدان امروز به طور رسمی شروع می‌شود.

حیدری بیان کرد: روز شنبه نمایشگاه عکس "تاریک‌خانه" را افتتاح کردیم که تعداد افراد بیشتری بتوانند از این نمایشگاه دیدن کنند و همزمان هم نشست‌های عکاسی برگزار شد.

وی تصریح کرد: استقبال از نمایشگاه عکس خیلی خوب بوده و در روز اول بیش از 250 نفر از نمایشگاه بازدید کردند؛ برنامه‌ها با نمایش فیلم‌ها شروع می‌شود و از ساعت 16 تا 18 فیلم‌های تولیدات انجمن به نمایش گذاشته می‌شود و از ساعت 18 تا 20:30 نشست‌ها نقد و بررسی را خواهیم داشت.

سرپرست دفتر همدان خاطرنشان کرد: اختتامیه در روز 22 خرداد ماه در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار خواهد شد.


 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار