رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن، تجارت همدان با بیان اینکه بیش از 58 میلیون تومان به امر آموزش‌ فرشبافی اختصاص داده شده، گفت: سهم اسدآباد از این اعتبارات 6.3 درصد است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، احمدعلی بابایی صبح امروز در کمیته فرش شهرستان اسدآباد با بیان اینکه طی دو سال است که به همت فرمانداران، ایجاد کمیته فرش در شهرستان‌ها به منظور توجه به این هنر صنعت در دستور کار قرار گرفته، اظهار داشت: توانسته‌ایم طی این دو سال تبلیغات را در زمینه فرش بیشتر و به روز کنیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به فرش دستباف در ایران می‌تواند عمده مشکلات مالی و اقتصادی جامعه را حل کند، گفت: امروز که ما در بخش صنعت و کشاورزی با مشکلاتی مانند اعتبار و بی‌آبی مواجه هستیم، می‌توانیم با روی آوردن به صنعت فرش دستباف بسیاری از این مشکلات را حل کنیم.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن، تجارت استان همدان با بیان اینکه هم‌اکنون 3 هزار  و 100 بافنده فرش در سطح شهرستان وجود دارد، افزود: از این تعداد 719 نفر دارای مجوز مشاغل خانگی هستند که 23 درصد را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بافندگان فرش با وجود مجوزهای مشاغل خانگی برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند، افزود: تنها دارندگان این مجوزها می‌توانند تقاضای تسهیلات فرش داشته باشند.

بابایی با اشاره به اینکه 221 نفر از بافندگان سطح شهر اسدآباد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند، یادآور شد: این تعداد 31 درصد دارندگان مجوز مشاغل خانگی را شامل می‌شوند که برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات پرداخت شده به بافندگان 405 میلیون و 600 هزار تومان بوده، خاطر نشان کرد: میانگین پرداختی بانک‌ها به بافندگان فرش 1.8 درصد بوده است در صورتی که سقف این تسهیلات سه میلیون تومان بوده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن، تجارت استان همدان با بیان اینکه 570 نفر از بافندگان فرش بیمه هستند، تصریح کرد: میزان 18.4 درصد بافندگان از مزیت بیمه برخوردارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد با مدرک‌سازی به دنبال بیمه شدن در صنعت فرش بودند، ادامه داد: البته که ما شدیداً با این‌گونه افراد برخورد می‌کنیم چرا که این بیمه تنها شامل کسانی است که بافنده فرش باشند.

بابایی افزود: این موارد در بازرسی‌ها گاها" مشاهده می‌شود که از اداره صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم که این موارد را جدی بگیرند که افراد غیر بافنده از این مزیت‌ها برخوردار نشوند.

وی با بیان اینکه 120 نفر برای آموزش فرشبافی در سال 92 پیش‌بینی شده بود، که به دلیل نبود اعتبارات انجام نشده، از شرکت تعاونی فرش شهرستان خواست این دوره آموزشی را انجام دهند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن، تجارت همدان افزود: برای سال‌ جاری نیز  برای آموزش 233 نفر به 58 میلیون و 100 هزار تومان پیش‌بینی شده که توافقات اولیه با کمیته بودجه و برنامه‌ریزی استانداری انجام  شده که باید فرمانداران در این زمینه کمک کنند.

وی افزود: 6.3 درصد سهمیه اعتبارات استان را به آموزش‌های اسدآباد اختصاص داده‌ایم که به میزان 20 میلیون تومان است.

بابایی در پایان سخنانش با بیان اینکه نگاه استاندار همدان در زمینه تقویت و ترویج فرهنگ فرشبافی ویژه و مثبت است، گفت: امیدواریم اعتبارات اختصاص داده برای احیای فرهنگ فرشبافی و ارائه تسهیلات در این زمینه به صورت کامل تخصیص یابد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: فرشبافی ، اعتبارات ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.