رئیس فدراسیون روستایی و بومی محلی کشور گفت: ۳۵۰ ورزشکار روستایی و عشایری از استان های ایلام، لرستان،‌ کرمانشاه،‌ کردستان،‌ زنجان،‌ مرکزی،‌ همدان و شهرستان نهاوند در نخستین جشنواره بومی و محلی غرب کشور در نهاوند شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ غلامرضا جعفری افزود: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) نخستین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های بومی محلی منطقه غرب کشور به میزبانی مجموعه ورزشی علیمرادیان شهرستان نهاوند در دو بخش آقایان و خانم‌ها به مدت دو روز در 22و23 خرداد برگزار می شود.
وی گفت : در بخش آقایان رشته های دال پلان،‌ طناب کشی،‌ پنجگانه و کشتی سنتی زوران و در بخش بانوان رشته های دال پلان،‌ طناب کشی و سه گانه حضور دارند که در پایان به نفرات برتر مدال،‌ حکم و جام قهرمانی اهدا می شود.
جعفری افزود: بر اساس بخشنامه برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی غرب کشور، امتیازات رشته‌های تیمی و انفرادی در بخش زنان و مردان، تجمیع و به صورت واحد محاسبه و تیم‌های قهرمان این رقابت‌ها شناخته می‌شوند،همچنین به همراه هر تیم یک گروه موسیقی محلی شرکت می‌کند.
نایب رئیس فدراسیون بومی محلی و سنتی جهان گفت: این جشنواره برای نخستین بار در غرب کشور به میزبانی نهاوند و در استادیوم 15هزار نفری این شهرستان با نام جشنواره قائم(عج) همراه با بازی وموسیقی محلی برگزار می شود./ش/ن
برچسب ها: نهاوند ، میزبان ، بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.