آنچه از بررسی‌های به عمل آمده از مراکز آموزشی کشور حاصل شده، نشان می دهد در بحث آموزش خلاء قانونی نداریم، بلکه در اجرای قانون دچار چالش هستیم.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:یکی از وظایف کمیسیون آموزش و تحقیقات بازدید و نظارت بر اجرای صحیح قانون در حوزه‌های آموزشی است، آنچه در طی یکی دو ماهه اخیر از بازدیدهای سر زده از مراکز آموزشی حاصل شده، نشان می دهد در این بخش خلاء قانونی نداریم بلکه مشکل در اجرای صحیح قانون است.

وی گفت: بازدیدها از مراکز آموزشی سراسر کشور ادامه دارد و حتی بخش آموزشی وزارت بهداشت هم در لیست مراکز مورد نظر جهت بازدید قرار دارد و آنچه در این بازدیدها مشاهده می‌شود، مشکلات فراوان در مدیریت اعتبارات، مدیریت اجرایی و توجه به کاربردی بودن علم در مراکز آموزشی کشور است که نیاز به تغییر دارد.

وی با بیان اینکه توجه به کاربردی شدن رشته‌ها نیاز ضروری بخش آموزشی کشور است، خاطر نشان کرد: حرکت حوزه آموزش باید به سوی ایجاد دانشگاه‌های کار آفرین باشد تا رشد علمی کشور به حد مد نظر در چشم انداز برسد.

وی افزود: این اقدام نیازمند تغییر نگرش است که بتوان رشته‌های دانشگاهی را براساس نیاز روز کشور تبیین کرد نه براساس نگرش‌های نادرست و مقطعی.

وی یادآور شد: مجلس در خصوص حذف رشته‌های غیر کاربردی جدیت بالایی دارد و این موضوع را از وزارت علوم پیگیری می‌کند.




انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار