یک مقام ارشد بانک "بی ان پی پاریباس" به علت اتهامات آمریکا در خصوص نقض تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از مقام خود استفعا می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک  "ب ان پ پاریبای" فرانسه که به اتهام دور زدن تحریم های آمریکا با خطر جریمه سنگین از سوی دستگاه قضایی این کشور مواجه است امروز پنجشنبه اعلام کرد "ژرژ شودرون دو کورسل" از مسئولان ارشد این بانک سی ام ژوئن از سمت خود کناره گیری می کند.

ب ان پ پاریبا طی بیانیه ای اعلام کرد: " ژرژ شودرون دو کورسل" به درخواست خود از 30 ژوئن از سمت خود به عنوان  دستیار مدیر عامل ب ان پ پاریبا کناره گیری می کند." 

به موجب این بیانیه، شودرون دو کورسل 64 ساله که با "برنادت شیراک" همسر ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه رابطه خویشاوندی دارد سه ماه دیگر بعد از 42 سال کار در بانک ب ان پ پاریبا بازنشسته می شود.

بانک ب ان پ پاریبا مشخص نکرد آیا این مسئله ربطی به ماجرای جریمه بانک دارد یا خیر. 

اوایل ماه ژوئن منابع آگاه اعلام کرده بودند بانک ب ان پ در نظر دارد  در تلاش برای آرام کردن مقامات آمریکایی به همکاری خود با شودرون دو کورسل پایان دهد.

 "بنجامین لاوسکی" مسئول نظارت بانکی  نیویورک ماه ها قبل خواهان برکناری شودرون دو کورسل شده بود.

کناره گیری شودرون دو کورسل یکی از نخستین امتیازهای بزرگی است که ب ان پ پاریبا در مذاکرات با مقامات آمریکایی پذیرفته است.

بانک ب ان پ پاریبا با خطر جریمه سنگین و بی سابقه 10 میلیارد دلاری و تعلیق فعالیت هایش در آمریکا به اتهام دور زدن تحریم های آمریکایی و انجام عملیات بانکی به دلار با کشورهایی نظیر ایران و سودان مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار