قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: دولت نباید فرهنگ جامعه را خودش اجرا کند بلکه باید نقش مدیریتی و ساماندهی امور را برعهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت"الاسلام‌والمسلمین رسول منتجب نیا" در همایش "نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال" که از سوی حزب همبستگی برگزار شد، درباره جریان اعتدالگرایی اظهار داشت: اعتدالگرایی یک گفتمان سالم و جریان سوم نیست بلکه جریان اندیشه‌ای است که در درون اصلاحات وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه اصلاحات محصول تکامل حرکت انقلابی است، گفت: ما نظام خود را به نظام مردم سالاری دینی تعریف کرده‌ایم لذا در این میان طبیعی است که مردم باید تصمیم گیرنده و سالار باشند و حکومت و دولت نقش ساماندهی، برنامه ریزی و نظام‌مند کردن امور را برعهده دارند، لذا تمامی امور باید در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی بدست مردم باشد.
 
قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه دولت و حکومت باید زمینه را برای تحقق امور برای مردم فراهم کنند، گفت: متاسفانه جمله‌ای را که دکتر روحانی اخیرا درباره متکلف نبودن دولت در بحث دینی اشاره داشتند، مورد تعرض برخی از دوستان قرار گرفت.
 
وی افزود: هیچ عالم دینی این مسئله را نمی‌پذیرد که دولت‌ها دین را برای مردم تعریف کنند بلکه باید کارهای دولت و حکومت براساس موازین دینی باشد و در مسائل دینی علمای این عرصه باید به تعریف امور دینی بپردازند.
 
منتجب نیا با تاکید بر اینکه اگر دین حکومتی و دولتی شود، از حکومت خود خارج می‌شود، گفت: سرنوشت چنین حکومتی همچون سلاطین مدعی دینداری می‌شود، لذا دولت نباید فرهنگ جامعه را خودش اجرا کند بلکه باید نقش مدیریتی و ساماندهی امور را برعهده بگیرد.
 
وی افزود: متاسفانه عهده‌دار شدن تمامی وظایف از سوی یک دولت یکی از مشکلاتی است که همواره با آن مواجهیم، به طور مثال در شب ولادت ولی‌عصر (عج) آذین‌بندی یک شهر از سوی دولت آفت برای دین است، چرا که باید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم خود دست به چنین اقدامی بزنند.
 
وی گفت: احزاب رسالت فعالیت سیاسی را برعهده دارند و اگر نباشند، فعالیت سیاسی پراکنده می‌شود و اگر نظام حزبی نباشد، پس نظام مردم‌سالاری معنا ندارد.
 
وی با بیان اینکه دولت یازدهم تاکنون برای شعارهای خود از جمله مردم‌سالاری در تحقق آنها تلاش‌های بسیار زیادی انجام داده است، گفت: نظام حزبی جزو ضروریات است و متاسفانه در 8 سال گذشته تلاش‌های دولت اصلاحات در این زمینه خنثی شد؛ وزیر کشور موظف است که در جهت تقویت فعالیت احزاب تلاش کند.
 
منتجب نیا گفت: حکومت و دولت از دید قانون اساسی و اسلام وظیفه اجرای امور را برعهده ندارد، بلکه نقش نظارتی و مدیریتی دارد که تمامی امور باید به دست مردم سپرده شود و مردم با عضویت در احزاب به ایفای نقش بپردازند که در این میان دولت هم باید به تقویت احزاب و گروه‌ها به عنوان نهادهای مدنی به منظور تحقق نظام مردم‌سالاری تلاش و به ایفای نقش بپردازد.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: باید با استفاده از نظر نخبگان و اندیشمندان و مسئولان شجاع، تجدیدنظری را در این مسئله داشته باشیم و محکم پای مواضع خود بایستیم.
 
قائم مقام حزب اعتماد ملی خطاب به رئیس جمهور کشورمان گفت: دکتر روحانی بدون ملاحظه و شجاعانه باید بر مواضع خود بدون هیچ درگیری ایستادگی کند و با کسانی که می‌خواهند با ایجاد مشکل برای کشور درگیری ایجاد کند، بایستد.
 
وی گفت: نتیجه کوتاه آمدن در برابر پیشروی کسانی که دینداری و مردم سالاری را قبول ندارند و کسانی که حکومت را برای خود به گونه‌ای معنا می‌کنند که مشخص نیست. از کدام قوطی درآمده است؟
 
منتجب نیا ادامه داد: رئیس جمهور که بسیار عزیز و دوست داشتی برای ملت ایران است، باید دو راه را انتخاب کند، یکی اینکه باید با مردم، حامیان و مدافعانش باشد یا خدای ناکرده ملاحظه کاری بیش از حد و سکوت در برابر تهاجم کسانی که بسیار دلواپس شده‌اند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله که رئیس جمهور راه اصلاحی را که انتخاب کرده به پیش ببرد و همه و همه پشت سر او ایستاده‌ایم و قطعا این اقلیت افراطی بی منطق راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تندروی ، اقلیت ، شجاعانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار