عراق ،دومین تولید کننده نفت اوپک ، بیش از 3 میلیون بشکه نفت خام در روز تولید می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛  آژانس بین المللی انرژی با بیان این که عراق به عنوان دومین تولید کننده نفت اوپک بیش از 3 میلیون بشکه نفت خام
در روز تولید می کند اعلام کرد این کشور بیش از 11 درصد ذخایر نفت خام جهان را در اختیار دارد.
این سازمان بین المللی تاکید کرد پس از پشت سر گذاشتن سه جنگ و دوازده سال تحریم که در طی سی سال در عراق به وقوع پیوسته است، این کشور در حال حاضر دومین تولید کننده سازمان کشورهای صادر کننده نفت« اوپک» به حساب می آید.
اژانس بین المللی انرژی در گزارش خود ادامه داد عراق در ماه مه سال 2014 میلادی 3 میلیون و370 هزار بشکه نفت در روز تولید کرده است این در حالی است که میزان تولید نفت خام این کشور در ماه آوریل 3 میلیون و 320 هزار بشکه بوده است.
آمارهای رسمی نشان می دهد عراق درماه مه سال 2014 میلادی، 2 میلیون و 580 هزار بشکه نفت خام صادر کرده است که در آمد حاصل از این صادرات 8 میلیارد و 680 میلیون دلار اعلام شده است. این در حالی است که میزان صادرات نفت خام این کشور، در ماه آوریل 2 میلیون و 800 هزار بشکه اعلام شده است.
صندوق بین المللی پول نیز به نوبه خود فروش نفت خام عراق را بیش از 75 درصد تولید ناخالص ملی و بیش از 90 درصد درآمدهای دولت این کشور توصیف کرد. امادر حال حاضر، این کشور فاقد یک مسیر صادراتی مناسب برای صادرات نفت خام خود است به طوری که درگیری میان دولت عراق و منطقه خودمختار کردستان این کشور، بر صادرات نفت این کشور سایه سنگینی انداخته است.
عراق تا پایان سال 2014 میلادی بر روی صادرات 3 میلیون بشکه نفت خام در روز حساب باز کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، نفت ، بین الملل ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار