ماليات ابزاري مهم به منظور توزيع بهتر و عادلانه درآمدهاست که در نهايت منافع آن به همه اقشار جامعه به ويژه اقشار کم درآمد اختصاص مي يابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز ،فرماندار شهرستان تبریز در بازدید از اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود: با پرداخت ماليات، دولت بهتر مي تواند خدمات خود را ارائه دهد و در حقيقت وصول کامل ماليات، گام مهمي در راستاي تحقق سياست های اقتصادي دولت است.

رحیم شهرتی فر آگاه ساختن مردم در مورد نقش ماليات در توسعه و رونق اقتصاد کشور را بسیار مهم خواند و افزود: بايد نقش درآمدهای مالياتی در ارتقاي اقتصاد کشور، انجام زير ساخت ها و پيشرفت پروژه هاي عمراني و کاهش وابستگي درآمدهاي جاري دولت به نفت را برای عموم مردم تشريح و اثرات مثبت و سازنده آن را معرفي کرد.

فرماندار تبریز گفت: با توجه به اینکه درآمدهای مالیاتی، رابطه مستقیمی با بودجه استان دارد، لذا مالیات نقش مهم و سازنده اي در اقتصاد کشور و برقراري عدالت در جامعه ایفاء می کند و با رشد آن، شاهد توسعه و عمران هرچه بيشتر استان خواهيم بود.

وی با بیان اینکه با پرداخت مالیات می توان وابستگی درآمد جاری دولت را به نفت کاهش داد، اضافه کرد: مالیات ابزاری به منظور توزیع بهتر و عادلانه تر درآمدها است که از افراد با درآمدها و ثروت های بالا اخذ و به همه اقشار جامعه و به ویژه اقشار کم درآمد اختصاص می یابد.

فرماندار تبریز در این بازدید ضمن اظهار رضایت از نحوه خدمت رسانی کارکنان مالیاتی، کارِ آنان را سخت و طاقت‌فرسا خواند و گفت: امیدواریم با تلاش شما بتوانیم در زمینه‌ی حذف نفت از بودجه‌ی کشور گام‌های مثبتی برداریم و استقلال، اقتدار و عزت ایران اسلامی را حفظ کنیم و ارتقا ببخشیم.

شهرتی فر افزود: اگر در زمینه‌ی ایجاد زیرساخت‌ها در کشور کاری انجام می‌شود، بخشی از آن نتیجه‌ی زحمات کارکنان امور مالیاتی است.

وی حسن خلق نسبت به مراجعین، احترام گذاشتن به مودیان، جلب اعتماد مردم و احترام به حق و حقوق مردم را در راستای فعالیت کارکنان امور مالیاتی مهم تلقی کرد و بر آن تاکید کرد.

رسول رسولی مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز ضمن تقدیر و تشکر از همراهی مردم شریف استان با برنامه های توسعه فرهنگ مالیاتی اظهار داشت که پرداخت مالیات می تواند تاثیرات وافری در حل مشکلات موجود در جامعه داشته و در راستای امورات عمرانی نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

رسولی خاطرنشان کرد: اجرای طرح جامع مالیاتی موجب رضایتمندی بیشتر ارباب رجوع گردیده و بادست یابی به عدالت مالیاتی، موجب جلوگیری از فرار مالیاتی خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: درآمد ، جامعه ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.