حجت‌الاسلام مبلغی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی می‌کوشد تا متناسب با نام و فلسفه خود، "نمادهای عام اسلامی" در همه مذاهب را درمحیط آموزشی پررنگ کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمين احمد مبلغی در مراسم معارفه سرپرست معاونت پژوهشی و مدير دفتر همكاری‌های علمی و بين‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی، با اعلام اينكه اين دانشگاه در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دارد، گفت: اين دانشگاه با تفكر بين‌المللی زاده شده است و رصدهای صورت گرفته نشان می‌دهد در خارج از ايران موجی از توجه به فعاليت‌های آن آغاز گشته و به حول و قوه الهی می‌رود تا فراگيرتر شود.

وي با تاكيد بر ضرورت مطرح شدن بيشتر دانشگاه مذاهب اسلامی در عرصه بين‌المللی، رويكرد دانشگاه را تعاملی و فرامذهبی دانست و اظهار داشت: با توجه به چالش‌های كنونی جهان اسلام، مطالعات فرامذهبی در پژوهش‌های این دانشگاه متمرکز بر تعمیق معرفت در مشتركات، توليد معرفت در جهت تعمیق همزيستی اسلامی و توسعه معرفت‌های مربوط به هر مذهب به مذاهب دیگر جهت مواجهه با چالش‌های مشترک و یا در زمینه مسائل مستحدثه (مسائل روز) است.

 مبلغی با اشاره به این که دانشگاه مذاهب اسلامی، مطالعات دانشی زیرساخت‌های "مناسبات همزیستانه" امت را پی می‌گیرد، افزود: این افتخار دانشگاه است كه كاری كمتر انجام شده در زمینه وحدت جامعه اسلامی را پيگيری می‌کند.

رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي، با اشاره به یکی از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله‌العالی) در زمان تأسيس دانشگاه که در آن بر"تمرين همزيستی" تأکید شده است، عنوان کرد: این دانشگاه می‌کوشد تا متناسب با نام و فلسفه خود، "نمادهای عام اسلامی" را (که همه مذاهب را پوشش می‌دهد) در محیط آموزشی خود پررنگ کند.

رئيس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به انتصاب دو تن از اساتيد برجسته اين دانشگاه به سمت‌های سرپرستی معاونت پژوهشی و مديریت دفتر همكاری‌های علمی و بين‌المللی، بیان داشت: شرط لازم تحقق فعاليت‌های تقريبی و تحركات بين‌المللی، وجود پژوهش و توليد علم و در كنار آن، ارتباطات بين‌المللی با مراكز اسلامی و آموزش عالی و پويا نگه داشتن اين بخش‌ها جهت كمك به رسالت دانشگاه است.

پيش از سخنان رياست دانشگاه مذاهب اسلامي، محمد سپهری؛ سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه، با اشاره به اينكه دانشگاه محل توليد علم و دانش است، وجود پژوهش را زمينه‌ساز پژوهش‌های تقريبی در جهت وحدت اسلامی توصيف كرد و برنامه‌های اين معاونت را برگزاری نشست‌ها و دوره‌های پژوهشی، انتشار مجلات و كتاب‌های مختلف، تقويت كتابخانه، سامان دادن به تحقيقات دانشجويی و بهره‌گيری از امكانات و منابع جديد در راستای تحقق اهداف دانشگاه عنوان كرد.

همچنين علی اسودی؛ مدير دفتر همكاری‌های علمی و بين‌المللی دانشگاه، مسئوليت اين دفتر را بسيار مهم و كليدی دانست و از مهم‌ترين اولويت‌های كاری خود، توسعه همكاری‌های بين‌المللی با مراكز آموزش عالی و دانشگاه‌های جهان اسلام، شناسايی نخبگان فعال و اجرای برنامه‌های مشترك بين‌المللی و همكاری علمی با رايزنی‌های جمهوری اسلامی ايران در خارج از كشور و شناسايی فرصت‌ها و تبادل هيأت‌های علمی، اعلام كرد.

انتهای پیام/
 



برچسب ها: دانشگاه ، مذاهب ، اسلامی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار