مجموعه صنایع و دانشگاهی نباید هر کدام خود را به تنهایی خودکفا ببینند چرا که پژوهش لازمه همکاری صنعت و دانشگاه است.

محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: طی بازدید از این پژوهشگاه بر تشکیل تالار گفتگو در استان البرز تاکید و به این نکته باید اشاره کنم که مجوز تشکیل تالار گفتگو در استان، در دولت قبلی صادر شده و ریاست آن بر عهده استانداری است. 

وی افزود: روسای مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها می بایست در این تالار گفتگو شرکت کرده  و از نزدیک با نمایندگان صنعت در خصوص نیازهای صنعتی کشور به بحث و تبادل نظر بپردازند. 

کولیوند با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبتنی بر گره خوردن دانشگاه و صنعت،اظهار داشت: آنچه که لازمه یک کار مهم در استان است، برگزاری یک نشست تخصصی بودجه، صنعت و دانشگاه می‌باشد. 

وی تصریح کرد: مجموعه صنایع و دانشگاهی نباید هر کدام خود را به تنهایی خودکفا ببینند چرا که پژوهش لازمه همکاری صنعت و دانشگاه است.  

کولیوند همچنین در ادامه سخنان خود از راه اندازی شورای توسعه استان خبر داد و گفت: روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باید در این شورا عضو شوند و مشکلات پژوهشی و صنعتی را مطرح کرده و به ارائه راهکارهایی در جهت پیشبرد اهداف پژوهشی و صنعتی کشور بپردازند. 

وی بر حضور پر رنگ پژوهشگاه مواد و انرژی در استان تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا حس پژوهش وارد صنعت شود و بتوانیم در انرژی، صنعت و معدن نقش آفرین باشیم چنانچه دلسردی اولین عارضه ایست که ما را از رسیدن به هدف باز می دارد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: پژوهش ، صنعت ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار