رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از آغاز عملیات تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری مازندران در سال ۹۳ خبر داد.

دلاور حیدرپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : در صورت تامین اعتبارات به موقع، پروژه تجهیز، نوسازی و یکپارچه اراضی شالیزاری مازندران در سطوح حدود سه هزار و 400 هکتار اراضی استان اجرایی می شود.

وی افزود: مصوبات سفرهای دولت های قبلی به واسطه اینکه در قالب مصوبه بوده قابلیت اجرایی دارد و با تغییر دولت ها در صورت تامین اعتبار باید آن ها را اجرا کرد تا روند توسعه بخش کشاورزی مازندران تسهیل تر شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 10 مجتمع دامپروری و گلخانه ای باید در استان با مصوبه دولت قبلی احداث می شد، تصریح کرد: این پروژه ها هم اکنون دارای 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی بوده که در صورت تامین اعتبار به مرحله بهره برداری سریع خواهد رسید.

حیدرپور با بیان اینکه شیر مورد نیاز مازندران از استان های دیگر تامین می شود، گفت: 23 واحد لبنی از 45 واحد تولیدی این فرآورده ها در استان تعطیل شده است، افزود: تعطیلی عمده این واحدها، نبود شیر مورد نیاز برای تولیدات لبنی است.

وی با اعلام اینکه حمایت از سرمایه گذاران در حوزه صنایع تبدیلی، رویکرد جدید جهادکشاورزی مازندران در سال 93 است، افزود: به دنبال تولید برنج ارگانیک و اثربخش در اقتصاد استان هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه توسعه علوفه سیلویی به دلیل مقرون به صرفه بودن در مناطق کوهپایه ای استان باید ترویج شود، گفت: حداکثر تولید روزانه شیر هزار تن بوده که کفاف نیاز استان را نمی کند.

حیدرپور با اعلام اینکه سه واحد متقاضی احداث مجتمع دامپروری در مازندران شناسایی شدند، افزود: از سرمایه گذاران حوزه دامپروری، کشاورزی و صنایع تبدیلی در مازندران حمایت می شود.

هفته جهادکشاورزی از امروز در سراسر کشور آغاز شده است./ش/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.