فرمانده پلیس استان کنر در شرق افغانستان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، از اصابت 15 راکت شلیک شده از خاک پاکستان همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، به آن استان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، عبدالحبیب سیدخیلˈ فرمانده پلیس استان کنر در شرق افغانستان روز شنبه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در کابل گفت: 17 راکت شلیک شده از خاک پاکستان شب گذشته به استان کنر افغانستان اصابت کرد.
 
سید خیل گفت: در این حملات راکتی که از شب گذشته آغاز و تا صبح امروز ادامه داشت، مناطقی در اطراف شهرستان دانگام و شیگل استان ننگرهار هدف قرار گرفتند.
 
فرمانده پلیس استان کنر با ابراز خشنودی از اینکه این حملات راکتی تلفات جانی در پی نداشت، از حملات راکتی پاکستان به افغانستان که از 3سال گذشته آغاز شده و تا کنون دهها کشته بر جای گذاشته است به شدت انتقاد کرد و گفت: طی 10 روز گذشته 385 راکت از خاک پاکستان به استان کنر افغانستان اصابت کرده است که بر اثر آن 7 نفر کشته و 49 تن دیگر زخمی شده اند.
 
سید خیل گفت: در این حملات 27 منزل مسکونی ویران و 368 خانواده نیز مجبور به ترک منازل خود شدند.
 
فرمانده پلیس افغانستان گفت: بر اثر حملات راکتی 10 روز گذشته از خاک پاکستان به افغانستان نیز 310 رأس دام تلف شدند و خساراتی به زمین های کشاورزی منطقه وارد شده است.
/انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار