نمایندگان آمریکای شمالی و جنوبی در حالی به مصاف هم می‌روند که هر کدامشان ستاره اصلی خود را به دلیل مصدومیت به همراه نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اروگوئه و کاستاریکا در حالی که به مصاف یکدیگر می‌روند که پیش از این 8 بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند و نکته جالب پیروزی 6 باره اروگوئه و تساوی 2 بازی دیگر بوده است.

در این جدال تیمهای آمریکایی 23 گل به ثمر رسیده که سهم اروگوئه‌ای ها 15 گل بوده و کاستاریکا با 8 گل سهم کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.

البته این آمار و ارقام نمی تواند نشان از پیروزی قطعی اروگوئه در بازی از گروه D رقابتهای جام جهانی 2014 باشد چرا که کاستاریکا با فرستادن تیمی جوان و پرانگیزه در بهترین شرایط آمادگی قراردارد و می‌تواند تمام معادلات را برهم بزند کاستاریکا در سال 1990 درخشش خیره کننده‌ای دانش و حالا می‌تواند خاطرات آن سال را برای فوتبال دوستان زنده کند.

از سوی دیگر اروگوئه خوب می‌داند در گروهی که ایتالیا و انگلیس هم حضور دارند بردن کاستاریکا از نان شب هم واجب‌تر است و البته نباید فراموش کرد که این تیم هم پس از مدتها به روزهای اوج خود رسیده و هدفش رسیدن به مراحل بالای جام جهانی است که در قاره آمریکا برگزار می‌شود. بدون شک ایتالیا و انگلیس با کوچکترین لغزش می‌توانند راه اروگوئه را برای رسیدن به مرحله بعدی  هموار کنند.

به نظر می‌آید لوییز پینتو، سرمربی کاستاریکا در این دیدار از سیستم 1-3-2-4 برای تیمش استفاده خواهد کرد اما تابارز همچنان به 2-4-4 معتقد است و تیمش را با این آرایش راهی این دیدار خواهد کرد.

جالب است بدانید که سرمربیان 2 تیم در زمان حضور پینتو در کلمبیا با یکدیگر روبرو شده‌اند که ان بازی را کلمبیا یک بر صفر از اروگوئه که میهمانش بود برد و حالا نوبت به تابارز و شاگردانش است که انتقام آن بازی را از پینتو و تیمش بگیرند.

کاستاریکا در 5 دیدار اخیر خود در جام جهانی نتوانسته‌اند طعم پیروزی را بچشند و آخرین برد آنها به جام جهانی 2002 کره جنوبی و ژاپن برمی‌گردد که موفق شدند خلق چین را مغلوب کنند.

اما خبر بد برای اروگوئه غیبت لوییز سوارز است که نتوانست به این بازی برسد و شاید باید شاهد مشکل گرفتن زوج فوردلان و ادنیسون کاوانی در خط حمله این تیم باشیم اما برای کاستاریکا هم از دست دادن آلوارو سابوریو شوک بزرگی بود و احتمالا پینتو از مارکوس اورنا در خط حمله استفاده خواهد کرد.

لازم به ذکر است آخرین جدال این 2 تیم به سال 2009 و پلی‌اف مقدماتی جام جهانی بر می‌گردد که اروگوئه در خانه خود مقابل کاستاریکا با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

این بازی امشب ساعت 23:30 در ورزشگاه کاستلائو آره‌نا در شهر فورته‌لزا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار