حالا بدون شک یکی از پر امیدترین نفرات تیم ملی است و می‌خواهد در رینگ اینچئون یک درخشش ویژه داشته باشد. هر چند که او این روزها دغدغه‌های خیلی عجیبی دارد مثل اینکه ابراز امیدواری می‌کند در آستانه حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون فکری به حال محل خوابگاه تیم ملی بکنند!

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، احسان روزبهانی یکی از پرامیدترین ورزشکاران بوکس ایران برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی اینچئون است. احسان که امسال در رقابت‌های لیگ نیمه حرفه‌ای نتوانست عملکرد خیلی خوبی داشته باشد مدتی است در اردوهای تیم ملی حضور دارد و خود را برای بازی‌های آسیایی اینچئون آماده می‌کند. احسان در بازی‌های المپیک لندن تا یک قدمی کسب مدال پیش رفت اما دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

او حالا بدون شک یکی از پر امیدترین نفرات تیم ملی است و می‌خواهد در رینگ اینچئون یک درخشش ویژه داشته باشد. هر چند که او این روزها دغدغه‌های خیلی عجیبی دارد مثل اینکه ابراز امیدواری می‌کند در آستانه حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون فکری به حال محل خوابگاه تیم ملی بکنند! اینکه در چنین روزهای مهمی یکی از بهترین بوکسورهای ما دغدغه داشتن یک خوابگاه مناسب را دارد شاید فقط در اینجا رخ بدهد.
 
احسان این روزها خیلی کم سر و صدا و با آرامش کار می‌کنی؟

 من همیشه آرام بودم. این روزها هم که در اردوی تیم ملی هستم و فقط به تمرین کردن فکر می‌کنم.

شرایط اردوی تیم ملی چگونه است؟

 اردوی تیم ملی که روز سه شنبه تعطیل شد اما من در اردو باقی ماندم و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به طور اختصاصی کار کردم تا برای بازی‌های اینچئون آماده شوم.

در اردو حریف تمرینی داری؟

 یک نفر است که به تازگی از وزن 75 کیلو‌گرم به وزن 81 کیلو‌گرم آمده. بقیه نفرات را به دلیل مشکلات مالی و نبود جا برای خواب خط زدند!

حتما می‌دانی که پرامیدترین بوکسور تیم ملی در بازی‌های آسیای هستی ؟

 بله من هم می‌دانم. همه جا این را مطرح می‌کنند که همین باری روی دوش من است. کارم اینجوری خیلی سخت شده است.

پیش‌بینی‌ات از این بازی‌ها چه خواهد بود؟ فکر می‌کنی بتوانی به مدال طلا برسی؟

 قول طلا نمی‌دهم چرا که گفتم در المپیک مدال می‌گیرم اما نشد بعد برایم خیلی بد شد اما خیلی با اطمینان باید بگویم که برای گرفتن طلای بازی‌های آسیایی کم نمی‌گذارم.

البته در این روزها در اردوی تیم ملی شنیدیم که قرار است یک مسابقه انتخابی هم برگزار شود؟

 درست است، کادر فنی عنوان کرده که می‌خواهد یک مسابقه درون اردویی برگزار کند که من هم پذیرفتم و مشکلی با این موضوع ندارم.

ظاهرا به خاطر غیبت در قهرمانی کشور باید در مسابقه انتخابی شرکت کنی؟

 غیبت من در مسابقات انتخابی و قهرمانی کشور کاملا موجه بود. در ایران نبودم اما در مسابقات بوکس نیمه حرفه‌ای مسابقه می‌دادم. پیش از رفتن هم گفته بودم که نمی‌توانم بروم و فدراسیون هم قبول کرده بود. حالا هم از برگزاری انتخابی هراسی ندارم و هر چند مسابقه که بخواهند برگزار می‌کنم.

امسال شرایط خوبی در تیم آستانا نداشتی؟

 نه، متاسفانه سرمربی تیم نمی‌دانم بر چه اساسی با من لج کرد و اجازه نداد مسابقه بدهم. یک بار مسابقه دادم که در آن یک مسابقه هم حریف آذربایجانی را با ناک اوت شکست دادم اما بعد از آن دیگر در هیچ مسابقه‌ای از من استفاده نکرد.

با این وضعیت ضرر نکردی؟ شاید اگر در ایران بودی شرایط بهتری داشتی؟

 نه ضرر نکردم چون در آنجا تمرین می‌کردم و حقوق هم می‌گرفتم. اینجا که خبری نبود، نه حقوقی به اعضای تیم می‌دادند و نه تدارکات مناسبی داشتند. وضعیت خوابگاه هم که اصلا مناسب نیست. امیدوارم مسوولان در این فرصت باقیمانده فکری به حال خوابگاه نصرت بکنند.

با این وضعیت فکر می‌کنی بوکس ایران بتواند در بازی‌های اینچئون به یک موفقیت چشمگیر برسد؟

 باید از بوکس به اندازه امکاناتش توقع داشته باشند. بوکس شرایط خوبی ندارد و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. اردوی تیم ملی برگزار می‌شود اما نه ورزشکار حقوق می‌گیرد و نه مربی. در چنین فضایی چگونه از این تیم توقع داریم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار