وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دوازدهمین اجلاس مشترک سیاسی ایران و آفریقای جنوبی در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهوری این کشور در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری با "میته نکونا ماشابانه" وزیر خارجه آفریقای جنوبی که صبح امروز در وزارت خارجه برگزار شد، گفت: در بیستمین سالگرد آزادی آفریقای جنوبی از آپارتاید و بیستمین سالگرد روابط ایران با این کشور میزبان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های آفریقی جنوبی در تهران هستیم.
 
وی تصریح کرد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مبارزات آزادی‌خواهان این کشور علیه آپارتاید یک علقه دیرینه بین دو کشور ایجاد کرده و روابط بسیار مستحکمی بین دو کشور به وجود آورده است.
 
ظریف اظهار داشت: یکی از بنیانگذاران این روابط نلسون ماندلا بود که یاد و خاطره این مرد بزرگ را گرامی می‌داریم.

وزیر خارجه کشورمان بیان کرد: اکنون در آستانه برگزاری اجلاس کمیسیون سیاسی هستیم که طی آن رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به کشورمان سفر می‌کند.
 
وی ادامه داد: زمینه‌های بسیار گسترده‌ای در موضوعات دوجانبه وجود دارد.
 
رئیس دستگاه دیپماسی کشورمان تصریح کرد: ما و آفریقای جنوبی در منطقه‌های خودمان با مشکلات ناشی از دخالت نیروهای بیگانه و دامن زدن به اختلافات روبرو هستیم، چرا که پدیده شوم افراط و خشونت ذهن‌ها را رنج می‌دهد که از نمونه آن مشکلاتی است که در عراق و سوریه وجود دارد البته آفریقا هم از این مسئله رنج می‌برد چرا که مسائلی در نیجریه علیه زنان و دختران به نام دین شکل گرفته که از سوی همه منفور و غیرقابل پذیرش است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، امور ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار