شماری از فعالان طرفدار وضع قوانین کنترل سلاح در نیویورک آمریکا تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شماری از فعالان طرفدار وضع قوانین کنترل سلاح در نیویورک آمریکا تظاهرات کردند. 

صدها نفر از فعالان صلح و مخالفان آزادی خرید و فروش و حمل اسلحه در آمریکا با راهپیمایی روی پل "بروکلین "در نیویورک آمریکا خواستار وضع قوانین سخت گیرانه تر درباره خرید و فروش و حمل اسلحه شدند. شماری از بستگان قربانیان تیراندازی سال 2012 در مدرسه ابتدایی "سندی هوک" در نیوتاون که 26 نفر از جمله بیست کودک خردسال را کشت، در این راهپیمایی شرکت کردند. در این راهپیمایی که هزار نفر شرکت داشتند، تظاهرکنندگان به سمت ساختمان شورای شهر منهتن حرکت و در برابر آن تجمع کردند. 

"شانون واتس" بنیانگذار گروه مادران خواستار محدود شدن اسلحه در آمریکا در سخنرانی برای راهپیمایان گفت ما شاهد تیراندازی در دبیرستان‌ها و دانشسراها هستیم. ما شاهد تیراندازی افراد طرفدار یاغی گری به سمت مردم و قتل ماموران پلیس هستیم. از زمان تیراندازی مرگبار در سندی هوک تا کنون هفتاد و چهار مورد تیراندازی با بیش از یک کشته اتفاق افتاده است. 

"اریکا لافرتی" دختر مدیر مدرسه سندی هوک که در تیراندازی دو سال پیش کشته شد گفت هر روز هشتاد و شش نفر در آمریکا با اسلحه کشته می شوند. یعنی هر روز هشتاد و شش خانواده دیگر داغدار می شوند. این وضع اصلا قابل قبول نیست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار