رییس جمهوری افغانستان در پیامی رادیویی حضور گسترده مردم کشورش را در انتخابات و برگزاری موفقیت آمیز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را ستایش کرد و آنرا گامی محکم به سوی ثبات و ترقی این کشور دانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان در پیام رادیویی با ابراز خشنودی از برگزاری موفقیت آمیز سومین انتخابات ریاست جمهوری این کشور، مردم افغانستان را پیروز میدان دانست و تاکید کرد مردم افغانستان با حضور گسترده در انتخابات گام مهمی به سوی ثبات و ترقی کشورشان برداشتند.
 
کرزی در این پیام رادیویی گفت که افغان ها نشان دادند ملتی نیرومند هستند و از آگاهی سیاسی بسیار خوبی برخوردارند و به آینده کشورشان می اندیشند.
 
سازمان ملل نیز از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ابراز خشنودی کرد و حضور گسترده مردم این کشور را در این انتخابات ستایش کرد.
 
دور دوم از سومین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته در سراسر این کشور با مشارکت بیش از 7 میلیون نفر برگزار شد.
 
12 میلیون نفر در افغانستان واجد شرایط شرکت در انتخابات اعلام شده اند.
 
انتخابات روز گذشته در افغانستان که زیر سایه تهدید طالبان برگزار شد با 150 حمله نیروهای طالبان همراه بود که با کشته شدن 10 نظامی افغان و زخمی شدند 90 تن دیگر از این نظامیان انجامید.
 
بر اساس گزارشها نیروهای طالبان روز گذشته نیز انگشتان دست 11 تن از کسانیکه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کرده بودند، در غرب این کشور بریدند.
 
قرار است نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات افغانستان در 11 تیرماه و نتایج نهایی سومین دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور در 31 تیرماه بطور رسمی اعلام شود.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.