امام جمعه آبسرد گفت: تصرف راحت موسل بزرگ ‏ترین شهر عراق نشان‏ دهنده این است که گروه ‌های لشکری و کشوری کوتاهی کردند.

حجت ‏الاسلام سید احمد میرشریفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: قطعا این بی ‌دقتی ‌ها آسیب ‌های فراوانی به ویژه برای کسانی که حامی داعش هستند، دارد.

وی با بیان اینکه حمایت ‌هایی در پشت پرده از آنها می ‌شود، افزود: آنها بدانند که روزی عواقب این حمایت‌ ها دامن خود آنها را می ‌گیرد.

میرشریفی افزود: کسانی بعد از سرنگونی رژیم پلید صدام، هنوز دشمنی‌ های خود را با دولت و مردم عراق دارند و هر روز کارشکنی‌ های زیادی ایجاد می‌ کنند؛ البته افرادی هستند که کشورها را می‌ شناسند و تاکنون راضی نشدند بعد از سال‌ ها در عراق سفارت ایجاد شود.

امام جمعه آبسرد تصریح کرد: این موضوع را باید گروه ‌های سیاسی عراق بدانند که اختلافات را کنار بگذارند و با انسجام ملی دست به دست هم دهند و کشور خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه شایعاتی در خصوص حمله به نجف و کربلا شنیده شده است، افزود: قطعا این موضوع کذب است؛ آنها در شمال عراق هستند و در صورتی که کربلا و نجف در قسمت جنوبی کشور عراق قرار دارد و به یاری خداوند و برکت امام حسین (ع) و امیرالمؤمنین (ع) امنیت همیشه در نجف و کربلا وجود داشته است.

میرشریفی با اشاره به آیین تحلیف جنرال سی‌سی در مصر افزود: حضور نماینده ‌ای از جمهوری اسلامی ایران در این آیین کار بسیار اشتباهی است و با هر توجیهی که اتفاق افتاده، این حضور ناپسندی است.

امام جمعه آبسرد این عمل را نسنجیده و خطایی استراتژیک دانست و تصریح کرد: شاید برای وزارت امور خارجه این توجیه وجود داشته باشد که جنرال سی ‌سی به واسطه مردم انتخاب شده است؛ اما این موضوع چیزی نیست که تنها ما به آن اذعان کنیم.

وی ادامه داد: همه ملت‌ ها می‏دانند که این فرد به واسطه کودتای ارتش به قدرت رسیده است و منتخب اصلی مردم مرسی بود که جنرال وی را کنار گذاشت و خودش به میدان آمد و اکنون حکومت را به دست گرفته است.

امام جمعه آبسرد افزود: این موضوع برای اینکه جلوه اجتماعی در بین مردم مصر داشته باشد، آن را در قالب انتخابات به خورد آنها داد و با وجود اینکه تعطیلی‌ های زیادی ایجاد کرده بود، اما مردم کمتر از 35 درصد در انتخابات شرکت کردند/ش/ن.



برچسب ها: موسل ، تصرف ، صدام ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.