کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بازی ژاپن - ساحل عاج نکاتی داشت که باید از آن برای بازی مقابل نیجریه درس بگیریم.

ابراهیم آشتیانی کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص جام جهانی 2014 برزیل در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه بازی‌هایی که تاکنون در جام جهانی 2014 برزیل انجام شده همگی پر گل بوده و بازی بدون گل نداشتیم .

وی ادامه داد: گل‌هایی که در فوتبال رد و بدل می‌شود باعث جذابیت آن نزد تماشاچیان و هواداران فوتبال می‌شود چرا که وقتی گلی زده می‌شود زیبایی آن بازی دو چندان شده و وقتی جذابیت ورزشی اضافه شود توجهات نسبت به آن ورزش افزایش می‌یابد.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: بازی‌های پرگل جام بیستم باعث رشد و نمو فوتبال در جهان می‌شود.

آشتیانی با اشاره به  بازی دو تیم ژاپن و ساحل عاج نیز اظهار داشت: ژاپن خیلی خوب  در برابر ساحل عاج بازی کرد و حتی در نیمه اول به گل هم دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: ژاپن در نیمه اول بر بازی مسلط بود و می‌دانست نباید از لحاظ فیزیکی با تیم ساحل عاج درگیر شود زیرا از برتری تیم مقابل از لحاظ قدرت بدنی آگاه بود.

کارشناس فوتبال کشورمان پرهیز ژاپن از درگیری فیزیکی را اولین درسی که ما باید از بازی ژاپن – ساحل عاج بگیریم دانست و تصریح کرد: نیجریه هم مانند ساحل عاج از قدرت بدنی بالایی برخوردار است و ما هم باید همچون ژاپن با یک  بازی ترکیبی و نظم تیمی از درگیری فیزیکی بپرهیزیم .

وی ادامه داد: ژاپن حتی می‌توانست به خاطر بازی خوبش در نیمه اول به گل دوم نیز دست پیدا کند .

وی  با بیان این مطلب که دفاع طولانی باعث برهم خوردن تمرکز مدافعین می‌شود تاکید کرد: دفاع مطلق باعث گرفتار شدن ما خواهد شد و باید از آن پرهیز کنیم .

آشتیانی ادامه داد: ژاپن از دقیقه 65 به بعد به دفاع مطلق روی آورد و به خاطر فشار ناشی از آن، دفاع تمرکز خود را از دست داد و تیم ژاپن به طوری دچار مشکل شد که آنها حتی نمی‌توانستند برای چند ثانیه توپ را به منطقه حمله و به زمین حریف برسانند تا قدری از فشار روحی مدافعان کاسته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرانسه ، آشتیانی ، شگفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار