«ظاهر عظیمی»، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 176 شبه نظامی طالبان در روز انتخابات خبر داد و گفت: طالبان شکست سنگینی خورد و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در امنیت کامل برگزار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ «ظاهر عظیمی»، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز در کنفرانس خبری اعلام کرد: طالبان شکست سنگینی خورد و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در امنیت کامل برگزار شد.
 
وی افزود: طالبان در روز برگزاری انتخابات 273 حمله را در مناطق مختلف این کشور انجام داد که به کشته شدن 176 شبه نظامی طالبان و زخمی شدن 93 نفر دیگر آنان انجامید.  
 
عظیمی اظهار داشت: نیروهای امنیتی افغان همچنین در روز انتخابات، 10 نفر از اعضای گروه طالبان را بازداشت و 231 بمب کنار جاده‌ای را شناسایی و خنثی کردند.
 
به گفته مقام نظامی افغان، در این عملیات‎ها 18 نفر از ارتش ملی افغانستان کشته و 74 نفر دیگر زخمی شدند.
 
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با اشاره به تلفات غیرنظامیان در روز انتخابات نیز گفت: در درگیری‌های روز انتخابات، 39 غیرنظامی شامل تعدادی از زنان و کودکان کشته و 88 نفر دیگر زخمی شدند.
 
در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که روز گذشته (24 خرداد) برگزار شد، بیشتر از هفت میلیون نفر با وجود تهدیدات امنیتی شرکت کردند که 38 درصد آنها ‎را زنان تشکیل می‎دهند.
/انتهای پیام
منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.