رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ویژه برنامه‌هایی به مناسبت بزرگداشت سی و سومین سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهدی چمران رئیس بنیاد شهید چمران و رئیس شورای عالی استان‌ها در نشست خبری گفت: درخصوص اینکه طبق سنوات گذشته در سی و یک خرداد ماه سالروز شهادت مصطفی چمران برنامه‌های متنوعی در شهرستان‌ها واستان‌ها برگزار می‌شود.

وی درادامه افزود: با توجه به شرایط کنونی که در کشور و منطقه 7 که بیش از هر زمان دیگری به آمادگی در همه زمینه‌ها نیاز داریم و با توجه حوادثی که در کشورهای همسایه مثل عراق و سوریه و مسائلی که در کشور مطرح است قاعدتاً ملت ما باید یک آمادگی دفاعی همیشگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: بزرگداشت شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا عزیز به خاطر این نیز که نام آن‌ها را بزرگ بدانیم بلکه اصل کار شهادت طلبی برای ایثار و فداکاری برای مکتب اسلام است.

چمران در ادامه بیان داشت: شهید دکتر مصطفی چمران یکی از شهدای بزرگواری است که نام و یاد خاطره آن در ذهن همه ما همیشه خواهد بود.

وی در ادامه گفت: چمران یک فعال بزرگ سیاسی در دوران دبیرستان و دانشگاه هم در ایران و هم در آمریکا است و از پایه گذاران انجمن اسلامی و دانشگاه‌های این دو کشور بود.

وی با اشاره به استقرار شهید مصطفی چمران در مدرسه صنعتی جمل العامل در لبنان اذعان داشت: استقرار او دراین هنرستان دو ویژگی داشت این منطقه دارای یتیمان شیعه‌ای لبنانی بود ضمن اینکه نزدیک مرز اسرائیل بود و مرتباً مورد اصابت‌های گلوله های اسرائیلی قرار می‌گرفت.

چمران در ادامه گفت: شهید دکتر چمران بهترین رزمنده‌ها را و شجاع ترین افراد را بین دانش‌آموزان مدرسه صنعتی جمل العامل برگزید وانتخاب کرد چرا که همین افراد پایه گذار مقاومت اسلام در لبنان شده است.

رئیس بنیاد شهید چمران درخصوص ویژه برنامه های مدنظر گرفته شده برای زنده نگه داشتن سالروز شهادت مصطفی چمران اظهار داشت: امسال ویژه برنامه هایی بزرگداشت این شهید به نام بزرگداشت شهید چمران و شهدای ستاد جنگ های نا منظم یکم تیرماه از ساعت 18 الی 20 در تالار اندیشه حوزه هنری وهم چنین برنامه ای با عنوان جایزه شهید چمران با حضور اساتید در سی‌ویک خرداد ماه در پارک فناوری ونوآوری دانشگاه تهران و برگزاری برنامه ای نیز در 29 خرداد ماه در محل شهادت شهید چمراه در دهلاویه به همراه دعای کمیل برگزار خواهد شد.

وی درخصوص دیگر برنامه ها بیان داشت: ویژه برنامه هایی طی روزهای 26 خرداد ماه در صنایع دفاعی واقع در مجتمع پارچین تهران در 27 خرداد ماه در مسجد حضرت ابوالفضل مقابل دانشگاه صنعتی شریف و 28 خرداد ماه برنامه ای توسط بسیج اساتید در شهر نیشابور و مشهد برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های دیگری هم در 26 خرداد ماه توسط نخبگان تهران در تهران برگزار خواهد شد ضمن اینکه برنامه‌های دیگری در 4 تیر در اصفهان و 7 تیر در ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار