عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: تولید علم و تحرک علمی با رونق و پیشرفت اقتصادی کاملا مرتبط است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، یعقوبی، افزود: تولید، بسط و گسترش علم تاثیر به‌سزایی در تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارد و به عبارت دیگر تولید علم و توسعه علمی، موتور محرکه توسعه همه جانبه و پایدار کشورهاست.

وی گفت: امروز دانشگاه سیستان و بلوچستان با همت و تلاش نیروهای متخصص و بومی توانسته جایگاه خود را در بین مراکز آموزش عالی کشور تثبیت کند.

یعقوبی تصریح کرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان در عرصه‌های مختلف علمی، تحقیقی و پژوهشی توانسته به ابداعات و دستاوردهای تازه و نو به لحاظ علمی در سطح کشور دست یابد.

به گفته وی، امروزه همه کشورهای صنعتی و در حال توسعه در تلاشند تا بر حجم سرمایه‌گذاری‌های تحقیقاتی خود بیافزایند.

یعقوبی در ادامه گفت: برای رسیدن به رشد و توسعه واقعی و حل و رفع اصولی مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، راهی جز سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیقات وجود ندارد.

وی اظهار داشت: دانشگاه سیستان و بلوچستان به لحاظ پژوهشی و تحقیقی در چند سال اخیر توانسته گام‌های اساسی در این رابطه بردارد و این امر، این مرکز آموزش عالی را در شمار مراکز معتبر دانشگاهی کشور به اثبات رسانده است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در بیشتر کشورها، تحقیق و پژوهش به منزله کارکرد ضروری دانشگاه پذیرفته شده است و این کارکردها زمینه های مناسب در تحقیق را پرورش می‌دهند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.