مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: 10 میلیون مترمکعب از آب سد نم رود به بخش های کشاورزی و صنعت شهرستان فیروزکوه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران خسرو ارتقایی در جریان بازدید از شهرستان فیروزکوه اظهارکرد: شهرستان فیروزکوه دارای منابع آبی سطحی فراوانی است .

وی گفت: این منابع شامل رودخانه های گورسفید، ساواشی، نم رود و دلیچایی در نقاط مختلف شهرستان است که در مجموع رودخانه بزرگ  حبله رود  را تشکیل می دهند .

ارتقایی با اشاره به آخرین وضعیت سد نم رود، افزود: این سد قابلیت ذخیره 120 میلیون متر مکعب آب را دارد که پنج میلیون متر مکعب آن برای مصارف کشاورزی و به همین مقدار برای مصارف صنعتی شهرستان فیروزکوه در نظر گرفته شده است .

وی بیان کرد: از نظر منابع آب زیرزمینی، منطقه فیروزکوه به دلیل آبرفتی نبودن بسیار فقیر است و علاوه بر آن دشت فیروزکوه بسیار محدود است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران ادامه داد: هم اینک آب شرب شهرستان از چاه های زیرزمینی تامین می شود و به لحاظ پتانسیل منابع آبی شرایط مطلوبی وجود ندارد .

وی اضافه کرد: البته طرحی تهیه شده که طی آن بخشی از آب شرب مورد نیاز منطقه از رودخانه ساواشی تامین شود که هنوز به تایید نهایی وزارت نیرو نرسیده است .

ارتقایی خاطرنشان کرد: هرچند فیروزکوه از نظر تامین آب شرب مشکل ندارد، اما دشت فیروزکوه برای انجام سایر فعالیت ها ممنوعه اعلام شده است .

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت آبی استان، تصریح کرد: از نظر بارش های جوی در سال آبی جاری 12 درصد نسبت به سال آبی گذشته و 28 درصد نسبت به دوره زمانی بلندمدت با رشد منفی مواجه ایم .

وی گفت: در مقایسه با 46 سال گذشته، بارش های برف نیز بین 50 تا 90 درصد کاهش داشته است.

برچسب ها: آب ، کشاورزی ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار