کشورهای غربی با وجود آنکه خود را حامی حقوق بشر می دانند با حمایت از نیروهای تروریست در منطقه خاورمیانه به آغاز جنگ در سوریه کمک کردند و با ارسال تسلیحات نظامی به آتش افروزی در آن کشور دامن زدند. شروع بهار عربی و سرنگونی حکومت های دست نشانده دول غربی در منطقه خاورمیانه بی شک ضربه سنگینی بر پیکره کشورهای غربی بود. در این میان دولت سوریه که یکی از مولفه های قدرت در منطقه به شمار می رود مورد تجاوز نظامی دولت های غربی قرار گرفت تا در ...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، دولت سوریه که یکی از مولفه های قدرت در منطقه به شمار می رود مورد تجاوز نظامی دولت های غربی قرار گرفت. این کشور به لحاظ آنکه هیچ یک از سیاست های دولت های غربی را در منطقه اجرا نمی کرد و دنباله رو سیاست های تعریف شده خود بود مورد غضب دولت های غربی قرار گرفت. اگرچه پیش درآمد بسیاری از انقلاب های اخیر در منطقه خاورمیانه نارضایتی های سیاسی و اجتماعی بود اما در مورد سوریه این مهم تفاوت های بسیاری داشت.

آغاز ناآرامی ها در سوریه دو ماه پس از سرنگونی دولت های عربی دست نشانده در منطقه خاورمیانه، فعالیت های نظامی از ابتدا به ساکن و کشتار مردم بیگناه در کوی و خیابان و همچنین تمرکز رسانه های عربی و غربی بر تحولات سیاسی و نظامی در سوریه همگی از مواردی است که ناآرامی های سوریه را متفاوت از سایر تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه می کند. با این وجود برگزاری انتخابات پرشور با نظارت سازمان های بین المللی و پیروزی بی چون و چرا بشار اسد پایان بخش ماجراجویی کشورهای عربی و غربی در سوریه شد.

البته همانطور که گفته شد خواست مردمی در آغاز تحولات سوریه انکار ناپذیر است و بشار اسد نیز برای اجرایی شدن این مهم اقدامات اصلاحی بسیاری انجام داد، از برکناری برخی از نزدیکان که مانع اجرایی شدن اصلاحات می شدند تا دستور مستقیم برای اصلاح امور جاری کشور اما دست های پشت پرده خواهان برکناری بشار اسد و سرنگونی دولت سوریه بودند.

سکوت دولت های غربی با وجود آنکه همواره بر انتخابات دموکراتیک تاکید دارند نیز تامل برانگیز است! بی شک غرب و برخی از کشورهای عربی منطقه از پایان آشوب ها در سوریه خشنود نیستند چراکه ملت سوریه با اکثریت آراء بشار اسد را برای هفت سال به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند، به عبارت دیگر ملت سوریه با انتخاب بشار اسد «نه» بزرگی به دولت های غربی و عربی گفتند.

رسانه های ضدسوری اما با تاکید بر اینکه شخص بشار اسد علت بقای جنگ داخلی در سوریه است کلیت ماجرا را از نگاه خود تفسیر کردند و به بهانه های مختلف انتخابات سوریه را غیرقانونی خواندند، این در حالی است که تا قبل از برگزاری انتخابات سوریه اکثر رسانه های مورد اشاره به خیال آنکه فرد دیگری پیروز انتخابات سوریه است از اظهار نظر در این مورد خودداری کردند.

حضور گروه های تروریست در سوریه نظیر «جبهه النصره»، «داعش» دلیل دیگری بر پیروزی بشار اسد بود؛ نیروهای افراطی و واپسگرایی که با اجرای قوانین شان دلهره و ترس را بر مناطق تحت کنترل خود حکفرما کردند، در چنین شرایطی بی شک مردم سوریه بشار اسد را بر آنها ترجیح می دهند.

حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی از نیروهای تروریست و ارسال تسلیحات نظامی به سوریه دلیل دیگری بر پیروزی بشار اسد در انتخابات بود، کارنامه سیاه اقدامات آمریکا و اروپا در جریان جنگ افغانستان و عراق و ... نه تنها به ملت سوریه بلکه به جهانیان ثابت کرد که این کشورها تنها به دنبال منافع سیاسی و اقتصادی خود هستند و از قتل و کشتار مردم بیگناه کشورهای دیگر ابایی ندارند، همچنین وقفه در ارسال تسلیحات نظامی از ترس اینکه روزی تسلیحات ارسالی علیه خودشان استفاده شود بی تاثیر نبود.

گفتنی است «محمد جهاد اللحام» رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که بشار اسد با کسب 10 میلیون و 319 هزار و 723 رأی و 88.7 درصد آرا پیروز انتخابات لقب گرفت. «حسان عبدالله النوری» دومین کسی که در انتخابات ریاست جمهور نام‌نویسی کرد با کسب 500 هزار و 279 رأی 4.3 درصد آرا را کسب کرد و دوم شد. «ماهر الحجار» کسی که پس از رأی دادن اعلام کرد که «نام فرد پیروز مهم نیست، مهم این است که مردم سوریه پیروز انتخابات هستند»، 372 هزار و 301 رأی 3.2 درصد آراء را به دست آورد و سوم شد.

منبع: ما هستیم
برچسب ها: وبگردی ، سوریه ، انتخابات ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.