تقوای الهی، خداترس بودن، مرزبانی و پاسداری از مبانی و مرزهای اعتقادی و مقابله با هرگونه کج روی و انحراف باید از جمله مهمترین ویژگی های روحانیت باشد.

 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در جمع روحانیون کاروان ها در مکه مکرمه ،افزود: فرصت خدمت به زایران و مردم یک فرصت الهی است و روحانیون باید شکرگزار این فرصت و نعمت الهی باشند.

وی گفت: بدون شک مبارزه با نفس و درس آموزی از نحوه سلوک و منش علمای بزرگ باید سرلوحه امور روحانیون باشد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنانش یکی از مسوولیت های مهم روحانیت را خسته نشدن از کار و فعالیت دانست و گفت:نباید احساس خستگی کنیم، کار برای خدا خستگی ندارد.

وی با بیان این مطلب که روحانیون باید همیشه خود را بدهکار و نه طلبکار بدانند، خاطر نشان کرد:اگر می خواهیم عزت و سربلندی روحانیت همچنان باقی بماند باید به تکالیف و مسوولیت های خود عمل کنیم.

حجت الاسلام خادمی نماینده بعثه مقام معظم رهبری نیز در سخنانی به بیان وظایف و مسوولیت های روحانیون کاروان ها پرداخت.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری با بیان آماری از آخرین وضعیت کاروان های اعزامی گفت: از آغاز اعزام عمرده مفرده در آذر ماه سال گذشته تاکنون بیش از 750 هزار زایر ایرانی به عمره اعزام شده اند.

وی به روحانیون کاروان ها توصیه کرد که مردم و زایران را تا آخرین مرحله از اعمال و مناسک حج همراهی کنند تا اعمال زوار ایرانی بدون کم و کاستی و براساس موازین شرعی انجام گیرد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: روحانیت ، مقابله ، کج روی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار