مؤسسۀ تامسون رویترز فهرستی از محققان پراستناد (Highly-Cited Researchers) منتشر کرده که نام چهار عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در آن به چشم می­خورد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران،دکتر محمدرضا گنجعلی، دکتر پرویز نوروزی، دکتر سیاوش ریاحی، و خانم دکتر فرنوش فریدبد اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران هستند که مؤسسۀ تامسون رویترز آنها را به عنوان محقق پراستناد معرفی کرده است. مؤسسۀ تامسون رویترز، که ناشر نمایه‌های استنادی وب آو ساینس است، اخیرا" فهرست نهایی محققان پر استناد را منتشر کرد، و این فهرست نزدیک به سه هزار محقق را شامل می‌شود. بر این اساس، این چهار عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، جزء تأثیرگذارترین محققان بر تولید علم در جهان به شمار می‌آیند. افرادی که نام‌شان در این فهرست آورده شده، در انتشار مقالات و نوشته­هایی که دارای بیشترین استناد بوده­اند نقش داشته و تأثیر بسزایی در پژوهش­های علمی داشته­اند. اگرچه، قبلاً پایگاه محققان پراستناد به طور مستقل عمل می­کرد، اما در حال حاضر فرایند شناسایی محققان پراستناد در کنار شاخص­های اساسی علم (Essential Science Indicators) انجام می­شود.

شایان ذکر است، در این فهرست، که ویرایش نهایی آن توسط مؤسسۀ تامسون رویترز با همکاری نظام رتبه‌بندی شانگهای

تهیه شده است، نام 6 محقق ایرانی دیگر از دانشگاه­های صنعتی نوشیروانی بابل (داود گنجی دمیری)، یاسوج (مهرورنگ قائدی)، آزاد اسلامی (حسنعلی زمانی)، بین­المللی امام خمینی (سعید عباس­بندی)، صنعتی امیرکبیر (مهدی دهقان)، و سمنان (مجید گرجی اسحاقی) به چشم می­خورد.

محققان پراستناد یکی از شاخص­های معتبری است که در برخی از نظام­های بین­المللی رتبه­بندی دانشگاه­ها (مانند نظام رتبه­بندی شانگهای) مورد توجه قرار می­گیرد. انتخاب اسامی موجود در این فهرست، بر اساس عملکرد پژوهشی ده سالۀ آنها در نمایه­های استنادی وب آو ساینس صورت می­گیرد.

کسب این موفقیت ارزشمند را به این اساتید تبریک گفته و برای آنها آرزوی سلامتی و سربلندی داریم. همچنین، این افتخار بزرگ را به دانشگاه تهران، جامعۀ علمی کشور، و مردم ایران تهنیت عرض می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار