دبیرکل مجمع نیروهای خط امام درباره تشکیل جلسه مجمع روحانیون مبارز و انتخاب وی به عنوان مسئول اجرایی در شناسایی فقها برای انتخابات مجلس خبرگان در سال آینده، گفت: این خبر از اساس دروغ است و اطلاعی از آن ندارم و هیچ صحتی ندارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "سیدهادی خامنه‌ای" در دیدار با شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب درباره نقش جوانان در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: به اعتقاد من واحد جوانان مجمع نیروهای خط امام و رهبری قطعه‌ای از این تشکیلات است که توان اجرایی و انرژی آن بیشتر است و به شخصه اعتقادی به مسئله جوان و غیر جوان ندارم.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر تحکیم وحدت در سال‌های گذشته گفت: این دفتر با وجود جوانان از بهترین تشکیلاتی بود که از پایین به بالا شکل گرفت و همیشه فعالیت‌های خوبی را انجام داد.
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال جوانان احزاب اصلاح طلب که چرا در شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان جوانان حضور ندارند، گفت: حضور جوانان در این شورا هیچ ضرورتی ندارد و این گمانه‌زنی‌ها را نداشته باشید که در آنجا کار خاصی در حیطه سیاسی صورت می‌گیرد،‌ تنها تفاوتی که هست اینکه سن و سال و انرژی‌ها در این شورا متفاوت است وگرنه حضور جوانان در این شورا دردی را درمان نمی‌کند.

سیدهادی خامنه‌ای گفت: شما بعد از اینکه خواهان حضور در جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باشید، بهتر است که به فعال کردن جلسات داخلی خود و حتی به ارائه نظریه و ایده بپردازید.
 
وی با طرح این سوال که چرا تمامی احزاب فاقد وجود کمیته جوانان هستند گفت: نمی‌توان چنین مسئله‌ای را در شورای هماهنگی پیگیری کرد، شما مجموعه جوانان را فعال‌تر کنید و خروجی‌های ایده‌آلی از خود و جلسات کارشناسی‌تان داشته باشید. اینکه این تحرک به چه صورت باشد قابل بحث است، زمانی که با تکرر جلسات کارشناسی بهترین ایده‌ها را ارائه دادید، این دلیل محکمی بر فعالیت‌های مثبت و مثمر ثمر شما است.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به شخصه هیچ اصراری ندارم که در جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شرکت کنم، مگر تشخیص را بر این قرار دهم که حضور من مفید و لازم است و حضور شما جوانان بنا به پیشنهادی که شما ارائه دادید که هر گروهی هردو سال یکبار بخواهد در جلسات شورا شرکت کند، منطقی نیست و من نمی‌توانم ارزش جلسات شورا را کوچک کنم، بلکه می‌خواهم بگویم جلسات شما بسیار مهمتر است.
 
سیدهادی خامنه‌ای، هدف از تشکیل کمیته جوانان در احزاب را اینگونه عنوان و خاطرنشان کرد: بهتر است که از جوانانی که شاید از آنها به عنوان پیاده نظام نام ببرند به عنوان نیروهای فعال استفاده شود. به عنوان مثال، آنهایی که کمیته کارگری دارند، چه فعالیت و اقدام خاصی برای کارگران انجام داده‌اند؟ این سوال مطرح است که آیا اصناف گوناگون از احزاب می‌خواهد استفاده کنند یا بالعکس.
 
وی ادامه داد: براساس تجربه‌ای که دارم از حزب توده به بعد که در تمامی اصناف دارای کمیته بود، از نیروهای فعال اصناف نسبت به اهداف سیاسی خود استفاده می‌کردند، حزب جمهوری اسلامی ایران هم در ابتدای انقلاب بدینگونه بود و در صنف دانشجویان و جوانان کلاس‌هایی را برای آنها ترتیب می‌دادند و یا به عنوان مثال کارگران سعی می‌کردند که اهداف حزب را در کارخانه‌ها تبلیغ و ترویج کنند، متقابلا از آن جایی که هر حزبی می‌خواهد خود را به قدرت نزدیک کند باید بتواند اهداف مورد نظر خود را در آن شعبه کاری پیاده سازد.
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام و رهبری ادامه داد: جوانان باید در زمینه‌های نرم افزاری به ارائه نظریه تئوری پیشنهادات سازنده بپردازند تا با بازخورد خوبی را در سایت‌های خبری داشته باشند.

سیدهادی خامنه‌ای درباره گفتمان اصلاحات و عدم گسترش آن در خارج از کشور گفت: در میان کشورهای عربی روشنفکران زیادی هستند که شباهت‌هایی را به روشنفکران ما دارند، اگرچه ممکن است بسیاری از آنها اهل قلم نباشند، اما راه ارتباط با آنها یک راه عمومی است و مسئله‌ای که در این میان مطرح است اینکه شعارهای ما خیلی به دلیل تفاوت در شرایط برابر نیست.
 
وی ادامه داد: اگر بنا باشد ارتباط فکری میان روشنفکران داخلی اصلاح طلب با سایر روشنفکران در جهان باشد، سایت‌های خبری بهترین راه برای چنین ارتباطی است و زمانی که نخبگی و کارایی و کارآمدی در مدیریت فهم و نظریه سازی در قشر جوانان در هر دولتی از جمله دولت فعلی ولو اینکه از جنس اصلاحات نباشد، قابل استفاده است، اینکه مثلا جوان کم تجربه‌ای را به ایران خودرو ببرند و اقدام خاصی نکنند، اینکه جوانگرایی نیست.
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام و رهبری به فعالیت‌ها و کارآمدی سازمان تشکل متبوعش اشاره و تصریح کرد: تصمیمات حزب غالبا در بیانیه‌ها منتشر و انعکاس می‌یابد. جوانان می توانند نظرات و ایده‌های خود را به مناسبت‌های مختلف همچون حقوق بشر انعکاس دهند که البته نباید به گونه‌ای سخن بگویید که دیگران در آن طرف دنیا بهانه دستشان بیفتد که بگویند خودشان به آنچه که ما از نقض حقوق بشر در کشورشان می‌گوییم واقفند، لذا باید ملاحظات لازم را در ارائه نظرات و ایده‌هایتان داشته باشیم.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: من با مطرح شدن واحد زنان در فلان دولت مخالفم چرا که به اعتقاد من زن و مرد با یکدیگر فرقی ندارند، بلکه زنان باید به منظور دستیابی به حقوق خود در جامعه حضور پیدا کنند و به نوعی خود را اثبات می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه بعد از انقلاب به معنای واقعی احزاب حضور خاصی نداشته‌اند گفت: دلیل این امر این است که احزاب خودشان را جدی نگرفته‌اند و برخی بعد از فعال شدن دچار روحیه انحصارگرایی شده‌اند.
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام و رهبری گفت: جوانان باید با ارائه بحث‌های تئوریک و مباحثه حرف‌های نویی را تولید کنند و کاری نداشته باشید که گوینده حرف از کدام حزب آمده، بلکه نظرات و مباحث خود را با اساتید مطرح کنید و این یکی از دلایلی خواهد شد تا بتوانید خود را به اثبات برسانید، چرا که همه احساس می‌کنند که جمع‌بندی نظرات در شورایی که تصمیمات را به جامعه نشان می‌دهد از طریق همین احزاب است، لذا باید فکر خوب، اندیشه درست و فعالیت مستمر را برای تقویت احزاب مدنظر قرار داد.
 
سیدهادی خامنه‌ای گفت: جوانان می‌توانند درباره موضوعات مختلفی همچون افزایش جمعیت به بحث و بررسی بپردازند و خروجی‌های خوبی را ارائه دهند، چرا که برخی از موضوعات تنها با اقدامات تبلیغاتی، اداری و دستوری پیش نمی‌رود و جوانان با ترتیب دادن جلسات مستمر و انجام مباحثه و نه مناظره، که این ذهنیت وجود دارد که افراد باید همچون خروس جنگی به جان هم بیفتند تا در رسیدن به نتایج مطلوب و ایده‌های مناسب برای موضوعات مختلف مثمر ثمر باشند.
 
وی درباره تهدیدات روز دنیا همچون داعش گفت: همه باید وحدت و اتحاد را در جامعه تحکیم کنیم، چرا که راه برخورد با فتنه‌گری‌ها در دنیای اسلام حفظ اتحاد است که باید مهمتر از طرح مسئله به ارائه راهکار و عملیاتی کردن آن بپردازیم.
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: بسیاری از دلسوزان معتقدند برای اینکه نقش‌مان در ایجاد وحدت در دنیای اسلام بیشتر باشد راهکارهایی را به منظور عملیاتی ساختن وحدت ایجاد کنیم، لذا باید ابتدا در جامعه خود یک همبستگی و اتحاد عمیق به وجود آوریم.
 
سیدهادی خامنه‌ای گفت: یکی از مهمترین راهکارها برای ایجاد وحدت این است که طرفین از قسمتی از نظرات خود عدول کنند و این عدول الزاما به معنای عدول از ارزش‌های نظام نیست، چرا که هر دوطرف به ارزش‌های نظام واقفند و برای انقلاب و نظام زحمات بسیاری کشیده‌اند.
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به مذاکرات گفت: شرط مهم تاثیرگذاری این است که از عقبه کار مطمئن باشیم و آن عقبه شرایط اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است، انشاءالله همه جوانان با تفکر، تامل،دقت نظر و بدون احساسات و هیجان در این مسئله کمک کنند، چرا که امتیاز اصلاحات این است که با تفکر و تامل پیش می‌رود.
 
وی به فعالیت‌های تشکل متبوعش اشاره و خاطرنشان کرد: ما در مجمع نیروهای خط امام بیشتر از کارهای سیاسی به امور فرهنگی تمرکز داریم و اگر بتوانیم در جامعه انسان سازی را تکثیر، تعمیم و قدرت دهیم، هر نیرویی در هر دوره ای که بخواهد می‌تواند سراغ آنها برود و در تمامی امور از آنها استفاده کند.
 
سیدهادی خامنه‌ای درباره تشکیل جلسه مجمع روحانیون مبارز و انتخاب وی به عنوان مسئول اجرایی در شناسایی فقها برای انتخابات مجلس خبرگان در سال آینده، گفت: این خبر از اساس دروغ است و اطلاعی از آن ندارم و هیچ صحتی ندارد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجمع ، نیرو ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار