زیکو اسطوره فوتبال برزیل معتقد است تغییر دیدگاه و ذهنیت مربیان باعث پر گل شدن رقابتهای جام‌جهانی 2014 برزیل است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، در حالی که بسیاری  در توجیه پر گل بودن رقابت‌های جام جهانی امسال توضیحات پیچیده ای بر اساس تاکتیک و استعداد ارائه می‌کنند، زیکو معتقد است پرگل بودن این مسابقات علت ساده ای دارد و آن تغییر ذهنیت و فلسفه مربیان است.

زیکو می گوید:" من فکر می‌کنم الان فلسفه مربیان این است که اول گل بزنند، تا این که ریسک کنند و گلی بخورند.آنها می‌خواهند پیروز شوند."

به عبارت دیگر تیم ها و مربیانشان در حال هجومی شدن هستند و به دنبال آن هستند که همان اوایل بازی موقعییت گل‌زنی ایجاد کنند.

 در جام‌های جهانی قبلی می‌دیدیم تیم‌ها در میانه میدان پاس‌های محافظه کارانه و محاسبه شده می دادند ، به این امید که تیم مقابل اشتباه کند.

از وقتی که جام جهانی از سال 1998 به شکل کنونی 8 گروه 4 تیمی درآمد،فقط یک کشور (شیلی در سال 1998 ) بدون برد از مرحله گروهی صعود کرد.

افزایش گلزنی فوتبال مهیجی را به وجود آورده است. بجز دو مورد امریکا و سوئیس در بقیه موارد تیمی که ابتدا گل زده شکست خورده است.گلزنی بیشتر به معنی کاهش تعداد تساوی است همانطور که دیدیم در 14 بازی اول فقط یک تساوی وجود داشت. در حالی که در جام جهانی 2010 در 14 بازی اول 6 تساوی وجود داشت.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار