استفاده از مکمل‌ها برای ورزشکاران نه تنها به پیشگیری و ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند٬ بلکه علاوه بر تضمین سلامتی و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی٬ موجب حفظ و ارتقا قدرت بدنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید علی کشاورز دبیر علمی دومین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی و مدیرگروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ورزشکاران در شرایط سنگین تمرینات ورزشی و مسابقات نیاز افزون یافته‌ای دارند که ممکن است با یک رژیم غذایی متعادل تامین نشود. نیاز به انرژی در ورزشکاران دو تا سه برابر افراد غیر ورزشکار است، طبیعی است که در چنین شرایطی نیاز به ویتامین‌هایی که در متابولیسم نقش دارند یا ویتامین‌های آنتی اکسیدان حداقل دو تاسه برابر افراد عادی است نیاز به پروتئین‌ها و املاح و الکترولیت‌ها نیز دو تا چند برابر افراد غیر ورزشکار است.

دکتر کشاورز درباره انگیزه از برگزاری دومین همایش مکمل‌های غذایی اظهار داشت: در این همایش ملی٬ متخصصان علوم پزشکی به خصوص تغذیه٬ همچنین پزشکان و داروسازان آخرین دستاوردهای علمی در مورد مکمل‌ها٬ به ویژه مکمل‌های ورزشی را مطرح و مورد تبادل نظر قرار می‌دهند.

دومین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با نگاهی به تجویز و مصرف منطقی مکمل‌های ورزشی طی روزهای 28، 29 و 30 خرداد امسال توسط موسسه رسایش با همکاری و حمایت سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های غذایی و رژیمی ایران، اتحادیه وارد کنندگان مکمل‌های غذایی، رژیمی، ویتامینی و گیاهی و انجمن متخصصین علوم دارویی ایران در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار