استاندار کرمانشاه گفت: بنا داریم با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، ظرف مدت چهار سال یک هزار و 100 واحد صنعتی با 360 هزار ریال سرمایه گذاری در استان ایجاد کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه،

ابراهیم رضایی بابادی با بیان اینکه عمده ترین مشکل استان کرمانشاه هم اکنون بیکاری است، افزود: اعتیاد، طلاق و سایر معضلات اجتماعی از همین معضل ناشی می شود.

وی تاکید کرد: برای رفع معضل بیکاری استان کرمانشاه برنامه های خاصی در بخش های کشاورزری، صنعت، گردشگری و سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم که به مرور آنها را اجرا می کنیم.

رضایی بابادی اظهار کرد: در بخش صنعت می خواهیم ظرف چهار سال یک هزار و 100 واحد صنعتی با 360 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان ایجاد کنیم که نمونه آن احداث کارخانه تولید لاستیک، فولاد و واحد چهارم پتروشیمی است که وزیر نفت برای اجرای آن قول مساعد داده و کارهای اولیه آن نیز انجام شده است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: در بخش کشاورزی نیز بنا داریم میزان تولیدات این بخش را از چهار میلیون تن کنونی به هشت میلیون تن افزایش دهیم که برای این کار به 80 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: در حوزه گردشگری نیز 50 منطقه مناسب گردشگری در سطح استان شناسایی شده و بدنبال این هستیم این مناطق را با سرمایه گذاری و کمک بخش خصوصی برای جذب گردشگر، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش در آمد مردم آماده کنیم.

مهندس رضایی بابادی با اشاره به اینکه در بخش بازارچه های مرزی استان نیز در حال سرمایه گذاری و توسعه امکانات و زیرساخت ها هستیم، افزود: راه اندازی دو بازارچه جدید در مرزهای تیله کوه و سومار و فراهم شدن امکان تردد مسافر و گردشگر در مرز شوشمی از دیگر برنامه ها ی مدیریت استان در این بخش است.

استاندار کرمانشاه در باره منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز خاطر نشان کرد: می خواهیم این منطقه ویژه اقتصادی را به یک منطقه آزاد تبدیل کنیم که مراحل نهایی این طرح در حال طی شدن است./ب


برچسب ها: کرمانشاه ، چهار ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.