مؤذن گفت: درآینده‌ای نزدیک دبیرخانه‌ای در صنعت ساختمان برای اخلاق حرفه‌ای در این حوزه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدی مؤذن در مراسم همایش بهره‌وری صنعت ساختمان با رویکرد اخلاق حرفه‌ای در ساختمان با بیان اینکه واژه اخلاق با نگاه حرفه‌ای بسیار زیبا  است گفت: اخلاق واژه‌ای است که تمامی افراد آن را دوست دارند و در حوزه کاری خود باید آن را به کار گیرند.

وی در ادامه افزود: بیش از یک سوم سرمایه‌گذاری در گردش در حوزه ساختمان به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی باعث می‌شود بسیاری از مشکلات در حوزه ساختمان کم‌رنگ‌تر شود اظهار داشت: بسیاری از مشکلات در حوزه ساختمان ناشی از عدم توجه به اخلاق حرفه‌ای و وجدان کاری است.

رئیس سازمان نظام کاردانی استان تهران در ادامه توضیح داد: خوشبختانه طی 13 سالی که نظام کاردانی به کار  گرفته شده است از سوی جامعه نمره خوبی دریافت کرده است اما متأسفانه سازمان نظام مهندسی استان تهران با  کاردان‌ها و معماران تجربی بهره‌ای نمی‌دهد و از این نیروی کار ورزیده در ساخت‌‌وساز هیچ استفاده‌ای نمی‌کند.

مؤذن در ادامه اظهار داشت: نقش و اهمیت کاردان‌ها در ساخت‌وساز کشور بسیار پراهمیت است آیا وزارت راه و شهرسازی جایگاه کاردان‌ها را در حوزه ساخت‌وساز می‌داند.

وی با اشاره به اینکه خلاء حضور مهندس ناظر با وجود کاردان پر می‌شود گفت: چرا در کنار مهندسان ناظر نباید کاردان و معمار تجربی حضور داشته باشد تا خلاء حضور مهندس ناظر را جبران کند.

وی در ادامه افزود: اخلاق حرفه‌ای و قانون نظام مهندسی در حوزه ساخت‌وساز باید مورد بازنگری قرار گیرد و تلاش کنیم این قانون را در مسیر دیگری به حرکت درآوریم.

مؤذن در ادامه تصریح کرد: اخلاق حرفه‌ای را باید در تفکرات خودمان جستجو کنیم و با آسیب‌شناسی و پاسخگو بودن به مشکلات می‌توانیم نتیجه بهتری را در این حوزه کسب کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با ایجاد دبیرخانه‌ای در صنعت ساختمان برای اخلاق حرفه‌ای می‌توانیم بهره‌وری را در این حوزه افزایش دهیم.
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار