رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت همکاری ایران، چین و روسیه در بالاترین سطح برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم تاکید کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بازدید و مذاکره با مسئولان مرکز مطالعات بین‌الملل شانگهای در جلسه بحث و بررسی پیرامون مسائل منطقه‌ای، تروریسم، عراق و سوریه شرکت کرد و پرسش‌های مطرح شده، پاسخ گفت.
 
وی در این دیدار در پاسخ به سوالی درباره جایگاه روسیه در نظام بین‌الملل تصریح کرد: روسیه اکنون در حال بازیابی توان و توسعه نفوذ خود پس از فروپاشی شوروی است.
 
ولایتی ادامه داد: برتری آشکار و برد سیاسی روسیه در تقابل با غرب در بحران اوکراین یک گام بلند در بازگرداندن اقتدار روسیه به عنوان یکی از قدرت‌های مهم جهان بود و این نشان داد که غرب نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن مصالح امنیتی روسیه در نزدیکی مرزهای آن کشور زمینه‌های آشوب و تجزیه‌طلبی را ایجاد کند.
 
وی در خصوص همکاری‌های سه‌جانبه ایران، چین و روسیه نیز خاطرنشان کرد: سه کشور ظرفیت توسعه همکاری را در بالاترین سطح دارند و در مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه باید در بالاترین سطح ممکن با یکدیگر همکاری کنند.
 
انتهای پیام/
-
برچسب ها: ولایتی ، چین ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار