فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: بمباران شیمیایی سردشت باید به عنوان سند جنایت استکبار جهانی معرفی و برجسته شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، سردار عابدین خرم در جلسه شورای فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت با محوریت برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای شیمیایی سردشت که در سالن حوزه استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان‌غربی یکی از پنج استان دفاع مقدس کشور بوده و از ابعاد مختلف در این موضوع نقش‌آفرین بود.

وی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس استان در عرصه‌های دفاع مقدس از مرزهای کشور و مقابله با ضد انقلاب فعال است و سنگرنشینی در این استان معنی و مفهوم خاص خود را دارد.

خرم تصریح کرد: فقر معرفی آثار دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی وجود دارد و این فقر موجب شده نقش برجسته استان در این حوزه به درستی معرفی نشود که باید فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده و امروز به درستی تبیین و معرفی شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی می‌تواند پذیرای تعداد زیادی از مردم سایر استان‌ها در خصوص راهیان نور باشد، ادامه داد: باید اقدامات لازم برای تکمیل یادمان شهید باکری انجام شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: اهل سنت استان فداکاری‌های زیادی همراه با برادران تشیع داشتند که باید این موضوعات برجسته شود و می‌تواند الگوی خوبی در این راستا باشد.

وی با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی سردشت، اعلام کرد: بمباران شیمیایی سردشت نخستین شهر با این وسعت در جهان بوده که در هفتم تیر ماه سال 66 توسط افرادی که شعار حقوق بشر می‌دهند انجام شد و بمباران شیمیایی سردشت در این راستا باید به عنوان سند جنایت استکبار جهانی معرفی و برجسته شود.

خرم ادامه داد: این شهر همچنان تلفات می‌دهد و برای بزرگداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت نباید تنها به برگزاری مراسم در این روز اکتفا کرد، بلکه باید این موضوع همواره در خاطره‌ها زنده نگه داشته شود و در تقویم ملی به عنوان روز ماندگار باقی بماند و حتی باید بین‌المللی شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت باید به صورت ملی و فراملی برگزار شود، خاطرنشان کرد: باید تمام اقدامات لازم برای برگزاری این مراسم به نحو احسن انجام شود/ش/ن.

برچسب ها: سردشت ، شهدا ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.