نماینده مردم شاهین‌دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: موزه شهدای شیمیایی سردشت باید در راستای معرفی جنایات استکبار و انتقال ارزش‌ها و حراست از آرمان‌های شهدا راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، مهدی عیسی‌زاده در جلسه شورای فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت که با محوریت برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای شیمیایی سردشت در سالن حوزه استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: شهدا با جانفشانی‌های خود آبادانی، امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان آوردند.

نماینده مردم شاهین‌دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 12 هزار مرد خدا از استان جان خود را در آذربایجان غربی فدا کردند و در این راستا تا خود آماده شهادت نباشیم برگزاری این جلسات نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی با بیان اینکه پرونده پزشکی مصدومین بمباران شیمیایی سردشت عمدتا ریوی است، خاطرنشان کرد: درمان جانبازان شیمیایی سردشت باید به این شهرستان منتقل و در این راستا بیمارستانی در سردشت راه‌اندازی شود تا درمان به موقع صورت گیرد.

عیسی‌زاده با اشاره به برگزاری مراسم شایسته در خصوص شهدای شیمیایی بمباران سردشت، افزود: باید موزه شهدای شیمیایی سردشت در راستای معرفی جنایات شیمیایی در سردشت و انتقال ارزش‌ها و حراست از آرمان‌های شهدا راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: باید مغز دانش‌آموزان ابتدایی و مقاطع بالاتر از امروز آماده شود تا فرهنگ ایثار و شهادت در آینده محو نشود و در این راستا برای دانش‌آموزان در طول هر سه ماه انشا در خصوص شهدای منطقه در نظر گرفته شود.

عیسی‌زاده با بیان اینکه باب شهادت در آذربایجان غربی بسته نشده، تصریح کرد: با توجه به بمباران شیمیایی و 35 سال نبرد در منطقه آذربایجان غربی باید پرونده ویژه جداگانه برای استان باز و بودجه مستقل برای برگزاری یادواره‌ها در منطقه ارائه شود/س.

برچسب ها: سردشت ، مردم ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.