نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه وضعیت دریاچه ارومیه از سی سی یو به آی سی یو رفته است، خواستار به جریان انداختن استیضاح وزیر نیرو در صحن علنی مجلس شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در تذکری به استناد اصل 89 قانون اساسی در جلسه علنی امروز گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند در موارد لزوم هیئت وزیران یا وزیران را استیضاح کنند و استیضاح زمانی قابل طرح است که با امضای 10 نفر تقدیم مجلس شود.
 
وی در ادامه همچنین به ماده 22 آئین نامه داخلی مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: در 27 فروردین 93 استیضاح وزیر نیرو به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد و این درحالی است که با توجه به برگزاری جلسات متعدد متقاضیان استیضاح قانع نشدند.  
 
نماینده مردم ارومیه ادامه داد: درحال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه از سی سی یو  به آی سی یو رفته است و وزیر نه تنها اقدامی انجام نداده بلکه موجبات افزایش خشکی دریاچه ارومیه را نیز فراهم کرده است.
 
قاضی‌پور با بیان اینکه 3 میلیون نفر آذری زبان از این مسئله زیان خواهند دید خطاب به ابوترابی فرد گفت: از شما می‌خواهم که استیضاح وزیر نیرور را در دستور کار قرار دهید.  
 
وی ادامه داد: ‌در حال حاضر تمامی تالاب‌ها و دریاچه‌ها به طور سالانه چند متر مکعب آب از آنها خارج شده و به کشورهای همسایه می‌رود. در حالی که وزیر می‌تواند در طول مدت 3 ماه آب را انتقال دهد اما عمدا این کار را نکرده است.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد: استیضاح چیت‌چیان به علت عدم رسیدگی به آب شرب سراسر کشور، آبهای مرزی و غیره باید اعلام وصول شود.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت نیز در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: دغدغه‌ی نمایندگان آذربایجان شرقی مساله ملی و جدی است البته باید به این نکته واقف بود که دولت این مساله را در دستور کار قرار داده و ماموریت ویژه‌ای را به وزیر نیرو داده است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بنده از وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست دعوت می‌کنم تا مجددا جلسه‌ای داشته باشیم تا ببینیم چه تصمیماتی اتخاذ کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار