نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین آب شرب روستاها بسیار حیاتی است و آب شرب بهداشتی اساسی ترین نیاز انسان و در تمام کشور این مشکل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جلیل جعفری بنه خلخال از پیشرفت فیزیکی بیش از 85 درصدی سد گیوی خبر داد و افزود: با توجه به برنامه ها و سیاست های دولت مبنی بر تکمیل پروژه های بالای 80 درصد مسکوت و معطل ماندن آن در 4 ماه گذشته هیچ توجیهی ندارد و لازم است معاونت برنامه ریزی و وزارت نیرو بدون فوت وقت منابع مالی را تزریق نمایند.

وی تأمین آب شرب روستاها را بسیار حیاتی عنوان کرد و گفت: آب شرب و بهداشتی اساسی ترین نیاز انسان است و برای حل مشکل آب شرب روستاها باید در بودجه سال آینده ردیف ملی و منابع مناسب را پیش بینی کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در تمام روستاهای کشور تأمین آب کشاورزی یکی از مطالبات اساسی مردم است و همه روستاها استخر و سد معیشتی کوچک نیاز دارند اما متاسفانه دولت و مجلس هر دو باهم این موضوع مهم را نمی بینند و این پروژه ها را استانی کرده اند.

جعفری بنه خلخال همچنین از انتقال آب قزل اوزن به شهر اردبیل گفت: انتقال آب قزل اوزن کاری غیر اصولی و غیر عملیاتی است و ما از وزیر نیرو و نمایندگان استان اردبیل می خواهیم تا این موضوع را پیگیری نکنند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، تامین ، آب ، شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.