مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۳.۷ درصد ازدواج آقایان و ۲.۷ درصد ازدواج خانم‌ها مربوط به ثبت ازدواج دفعات دوم به بعد است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی بشگاه خبرنگاران علی‌اکبر محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه 774 هزار و 513 واقعه ازدواج در سال 92 به ثبت رسیده است، اظهار داشت: آمارهای ثبت ازدواج در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان حاکی از آن است که 96.3 درصد ازدواج آقایان و 97.3 درصد ازدواج خانم‌ها مربوط به ثبت اولین ازدواج است و در کل، 95.2 درصد از ازدواج‌های ثبت شده مربوط به ازدواج اول هر دوی زوجین به صورت توأم است.

وی اظهار کرد: از این بین 3.4 درصد مربوط به ازدواج دفعه دوم آقایان و 2.5 درصد از ازدواج‌های ثبت شده مربوط به ازدواج دفعه دوم خانم‌ها بوده و بقیه مربوط به ثبت ازدواج‌های دفعات دوم به بعد است؛ به طوری که در خصوص رقم مذکور، بیشترین ثبت ازدواج دوم برای آقایان مربوط به گروه‌های سنی 25تا 34 سالگی با رقم 41 درصد و بیشترین ثبت ازدواج‌های دوم برای خانم‌ها مربوط به گروه‌های سنی 20 تا 29 سالگی با رقم 47 درصد کل ازدواج‌های دفعه دوم می‌باشد.

وی با بیان اینکه بین 20 تا 34 سالگی سن غالب ثبت ازدواج مردان و 15 تا 29 سالگی سن غالب ثبت ازدواج زنان در جامعه را شکل می‌دهد گقت: 46 درصد از آقایان و 48 درصد از خانم‌ها در سن ازدواج هستند که هنوز ازدواج نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان  اظهار کرد: در سال 1392 تعداد 774 هزار و 513 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که براین اساس‌، نرخ خام حاصل از ثبت ازدواج در کشور 10.1 در هزار به دست آمده است.

وی تصریح کرد: استان‌های اردبیل با 13.6 ،کردستان و خراسان‌شمالی به ترتیب با  13.2 در هزار بیشترین نرخ ثبت ازدواج و استان‌های تهران، البرز وکرمان به ترتیب با 7.5 ،7.6 و7.8 در هزار کمترین نرخ ثبت ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمار ، مجدد ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۱ تير ۱۳۹۳
ازدواج ما ضعفا بااین اوضاع خود کشی کردنه فقط پول دار ها میتونن
Germany
مجرد
۱۸:۱۵ ۰۱ تير ۱۳۹۳
اول درس دوم کار مرتبط با درس سوم ازدواج آسان و آگاهانه و به هنگام.
Iran (Islamic Republic of)
محسن ط
۱۸:۰۴ ۰۱ تير ۱۳۹۳
از باعث و بانیش ممنووووووووووووونم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Canada
امیر
۱۷:۴۸ ۰۱ تير ۱۳۹۳
ما هم دوتا برادریم برادر بزرگترم ازدواج کرد بعد چند ماه یه روز زنش از خونه رفت و همراه خودش تمام دارای برادرم را هم برد فرداش هم برای مهریه اقدام کرد و الان برادر من فراریه
منم دیگه میترسم ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
فنا
۱۷:۴۱ ۰۱ تير ۱۳۹۳
یه وقتی مسئولین به فکر ازدواج ما جوونها می افتن که دیگه خیلی دیر خیلی خیلیییییییییییییییییییی دیر .
یه دختر مجرد تحصیلکرده 31 ساله که یه روزی فقط فکرش درس و کار بود و به تنها چیزی که فکر نمی کرد ازدواج بود ولی نمی دونست یه روزی همه فکرش میشه ازدواج !!! چون درس نه براش کار آورد نه ازدواج!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدایا کی می خواهد جواب زندگی فنا شده مارو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۱ تير ۱۳۹۳
پسر من ازدواج كرده ولي بيكار است شما راهنمائي كنند چه گونه خرج عروسي كرفتن مسكن يا اجاره وخرج روزانه يك زندگي ساده فراهم نمائيد
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۶:۵۰ ۰۱ تير ۱۳۹۳
با سلام
به مسئولان بگوید سرشان را بگیرن بالا با این امار
Iran (Islamic Republic of)
سکوت
۱۶:۲۸ ۰۱ تير ۱۳۹۳
حمایت مالی باشه جوونا ازدواج میکنن
دولتمردا اگه واقعا نگران مردم هستن همچین مشکلاتی رو حل کنن، نه اینکه قیمتا رو تو یه ماه اندازه 6 ماه بالا میبرن بعد سر ماه که میشه میگن تو این ماه افزایش قیمت نداریم.واقعا خنده داره...
مردم بیچاره هم مثل همیشه همچین مواردی از بی عدالتی و ... رو میبینن و میفهمن ولی دم نمیزنن و فقط سکوت میکنن
آخه من می خوام بدونم چرا توی حکومت اسلامی که پرچمش با نام مقدس (الله) معنی پیدا کرده همچین مشکلاتی وجود داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۵ ۰۱ تير ۱۳۹۳
عامل همه بدبختی ها و مشکلات در جامعه فقط و فقط و فقط بیکاری هستش که دولت اصلاً هیچ توجهی نداره!!!!!
دولت فقط حرف میزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ميلاد
۱۶:۱۰ ۰۱ تير ۱۳۹۳
من 29 سالمه فكر نكنم ازدواج كنم تا اخر عمرم با اي
ن گروني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۱ تير ۱۳۹۳
این آمار فاجعه هست و فاجعه!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۲۵ ۰۱ تير ۱۳۹۳
ما 3 تا داداشیم و کارشناسی و کارشناسی ارشد داریم و بیکار ، تصمیم گرفتیم هیچ وقت ازدواج نکنیم چون از بیکاری و بی پولی میترسیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۲ ۰۱ تير ۱۳۹۳
فقط شما نیستید ، یکسال و نیم است که دنبال کار میگردم (مدرکم لیسانسه، معدل 17/61) اما متاسفانه جایی کار نیست و مجبور شدم قید لیسانسا بزنم و با مدرک دیپلم جایی استخدام بشم که اونم نمیشه چون هر جا میریم میگن وضع کار پکیده و خودمونم تو شرکت اضافی هستیم .
تا موقعی که پارتی بازی و نشوندن بازنشسته ها(اونم 2و3شغله) پشت میز باشه من جوون باید بیکار باشم تا اون راحت زندگی کنه و منم افسوس بخورم .
سر فلکه هم که بریم وایسیم برا کارگری ، اول از همه افغانیها و بعد نوبت ماست .
بنازم به این عدالت و مردونگی مسئولین که همیشه شرمسارمون میکنن .
اصلا نمیتونیم فکر ازدواج باشیم
امیدوارم که باشگاه پیامما نشون بده
Germany
آتینا
۱۶:۴۰ ۰۱ تير ۱۳۹۳
حق دارید چند روز بیش با یکی از بسرهای فامیل رفته بودیم خواستگاری براش بعد پدر و مادر دختر که خودشون مستجرند می گن خونه نداری نمی شه !!!!
آخرین اخبار