فهرست داروهایی که طبق تفاهم نامه، ابتدای سال جاری بین سازمان غذا و دارو و سازمانهای بیمه گر به توافق رسیده بودیم، اجرایی شده و در دور دوم این مذاکرات در فهرست جدید حدود 100 قلم دارو به فهرست اول اضافه می شود.

رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: این اقلام دارویی، اکثرا داروی بیماران صعب العلاج و تعداد داروهایی که در این فهرست دارویی نیست، بسیار کم و جزء داروهای تک نسخه است که دولت توان حمایت از این اقلام دارویی را نداشته و بیماران با هزینه شخصی خود آنها را خریداری می کنند.

وی ادامه داد: تامین داروهای تک نسخه با هزینه خود بیمار، از حدود 20 سال پیش رسمی شد و وزارت بهداشت به شرکت هایی اجازه ورود داروهای تک نسخه را داد در حال حاضر حدود 500 قلم داروی تک نسخه از طریق این شرکت ها وارد می شود که البته بعضی از اینها از لیست تک نسخه خارج  شده و در لیست داروهای رسمی قرار گرفته و در بعضی موارد هم مصرف کاهش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تعهد وزارت بهداشت، سازمان  غذا و دارو و شرکت های بیمه گر در حد داروهای رسمی است و با توجه به محدودیت اختصاص هزینه دولت در خصوص خرید دارو، داروهایی که مورد تائید شورای بررسی و تدوین داروهای ایران قرار گیرند در فهرست داروهایی که تحت پوشش بیمه هستند، قرار می گیرد.

دیناروند در پایان از گذشت حدود یک ماه از شروع این طرح خبر داد و گفت: طی 1-2 هفته آینده اشکالات پیش رو برطرف می شود و 276 قلم دارویی که در فهرست بیمه شدن قرار دارد، بیمه می شوند.

کمبود فاکتور 7 در کشور وجود ندارد
دیناروند گفت: منظور از کمبود فاکتور 7 که گاهی، از طرف برخی بیماران و پزشکان مطرح می شود، داروی وارداتی است.
ضمن اینکه در سال 93 هم داروی خوراکی، هم تولید داخل و هم سهمیه وارداتی این دارو افزایش داده ایم در مورد داروی تزریقی، در سال گذشته 5/5 میلیون ریال بوده که امسال به 10 میلیون ریال رسیده و در مورد داروی خوراکی 2 برابر گذشته پیش بینی شده است.

 داروی هموفیلی کافی است
 رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: هیچ کمبودی در خصوص داروی مورد نیاز بیماران هموفیلی در کشور وجود ندارد و در جلسه ای که با همکاران در معاونت درمان وزارت بهداشت داشتیم، هیچ کمبودی اعلام نشده است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.