جروزالم پست با اشاره به تلاش آلمان و اتریش برای کاهش تحریم‌های ایران نوشت: آیا موضع کشورهای اروپای مرکزی در قبال ایران در حال تغییر است؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه جروزالم پست در مقاله ای به قلم "بنیامین وینتال" نوشت دفتر کمیته یهودیان آمریکایی در برلین در بیانیه ای اعلام کرده است تغییر قریب الوقوعی در روابط تجاری آلمان و  ایران در راه است. 

این کمیته به اظهارات پیتر رامزائر، عضو سابق کابینه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و معاون کنونی کمیته اقتصادی بوندستاگ (مجلس نمایندگان آلمان) در مصاحبه ای با روزنامه فرانکفورتر روندشاو اشاره کرد که گفته بود باید چهره واقعی ایران و منافع تجارت با این کشور نشان داده شود.

"دیدر برگر"، رئیس کمیته یهودیان آمریکایی به شدت از رامزائر برای حمایت از منافع اقتصادی ایران در حالی که این کشور همچنان به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد انتقاد کرد. این در حالیست که دولت مرکل در مورد فعالیت های رامزائر در حمایت از ایران سکوت کرده است.

از طرف دیگر، "هانس فیشر"، رئیس جمهور اتریش نیز قرار است به ایران سفر کند. سفر فیشر اولین سفر رئیس جمهور اتریش به تهران از سال 2005 خواهد بود.

آلمان و اتریش اولین کشورهایی بودند که پس از انقلاب 1979 ایران در اوایل دهه 1980 با این کشور ارتباط برقرار کردند.  

نویسنده مقاله در پایان افزود می توان گفت آلمان و اتریش در تلاش برای پیشبرد منافع تجاری خود هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار