رئیس شورای عالی استان ها در شورای شهر تهران گفت: خیلی ها در لبنان فقط شعار جنگیدن را می دادند و با اسلحه عکس می انداختند و نفر بر و پول و ثروت زیادی داشتند اما سرانجام در "کمپ دیوید" با "مناخیم بگین" به جای جنگیدن،رقصیدند ولی شهید چمران برای اولین بار تانک های اسرائیلی را به آتش کشید و اسرائیلی ها را از جنوب لبنان بیرون کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها و عضو شورای شهر تهران در مراسم بزرگداشت شهادت عارف مجاهد "شهید مصطفی چمران" و شهدای جنگ های نامنظم که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد در نشست عرفان و روحیه جهادی شهید چمران که به همراه" سردار دهقان" وزیر دفاع برگزار شد اظهار داشت: شهید چمران یک شخصیت چند بعدی و دارای صفات مختلف و جامع و دارای روحیه جهادی و رزمندگی در حد اعلی خود بود.
 
وی افزود: وقتی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز شد" شهید چمران" به همراه مقام معظم رهبری به اهواز و ستاد جنگ های نامنظم رفت و قطعا و یقینا فردی یافت نمی شد که همتای او جنگیده باشد و به عنوان یک فرمانده و رزمنده در جنگ حضور داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: شهید "چمران "هشت سال در برابر اسرائیل جنگیده بود؛ نه این که فقط شعار جنگ داده باشد، خیلی ها در لبنان شعار جنگ را می دادند و با اسلحه عکس می انداختند و دارای نفر بر و پول و ثروت زیادی بودند اما سرانجام رفتند در کمپ دیوید و با بگین  به جای جنگیدن رقصیدند.
 
مهدی چمران گفت: در بیروت با فالانژها و در صیدا با چپ گرایان و در جنوب لبنان با اسرائیل رو درو و در نبرد بود و برای اولین بار تانک های اسرائیلی را به آتش کشید و اسرائیلی ها را از جنوب لبنان بیرون کرد.
 
 
وی افزود: همه این ها قبل از انقلاب اسلامی در سال 54 بود که پشتیبانی نداشتند و ایران اسلامی هنوز ایران شاهنشاهی بود که این به دلایل زیادی هنوز پنهان مانده است.
 
رئیس شورای عالی استان ها اظهار داشت: حماسه به یاد ماندنی "شهید چمران" در آزادسازی پاوه و سوسنگرد به خصوص در دشت آزادگان، اهواز و حتی خرمشهر و آبادان مثال زدنی است.
 
وی تصریح کرد: در عین حال شهید چمران دارای عرفان واقعی و نه کذایی و دروغین بود و هم چنین اولین دانشمند فیزیک هسته ای از کشورمان بود که فیزیک پلاسما را شروع کرد و در میان تعداد دانشمندان انگشت شمار از دانشگاه برکلی کالیفرنیا مدرک دکتری گرفت و یکی از برجسته ترین کارها در تحقیقات او به کار گرفته شده بود.
 
وی گفت: علاوه بر مدیریت جهادی "شهید چمران" وی سیاستمدار و تحلیلگر واقعی بود که همه با او مشورت می کردند و در عین حال یک هنرمند بزرگ هم بود.
 
مهدی چمران یک دست نگاشته شهید چمران را که در لبنان درباره هم آوایی اشک و آهن را نوشته بود ،قرائت کرد. 


انتهای پیام /
برچسب ها: چمران ، شهید ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار