"منفرد وبر" از انتخاب "یونکر" بعنوان رئیس آینده کمیسیون اروپایی خبر داد

رئیس فراکسیون حزب مردم اروپا با تاکید بر اینکه "ژان کلود یونکر" رئیس آینده کمیسیون اروپایی خواهد بود همچنین گفت که انگلیس حق وتو ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛  "منفرد وبر" رئیس فراکسیون حزب مردم در پارلمان اروپا در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" در پاسخ به این پرسش که چه کسی در نشست سران اتحادیه اروپا که پایان هفته برگزار می شود به عنوان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد می شود گفت: "ژان کلود یونکر"
 
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که شما از کجا تا این حد اطمینان دارید گفت: از خروجی انتخابات اروپا و گفتگوهایی که من در این باره رهبری کرده ام. این طرح در شورای اروپایی نیز مطرح شده است. ما به شهروندان اروپایی وعده داده ایم که نامزد اصلی حزب پیروز در انتخابات پارلمانی اروپا به عنوان ریاست کمیسیون مطرح شود. ما به این وعده خود پایبند خواهیم بود.
 
وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره مخالفت انگلیس با ریاست یونکر بر کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: برای ما در پارلمان اروپایی این مسئله واضح است که انگلیس یکی از 28 عضو اتحادیه اروپا است و حق وتو ندارد و از طرفی بروکسل نیز در پنج سال آینده به تنهایی نباید تصمیم گیری کند. هر کشوری حق دارد پیشنهادات خود را ارائه کند و این تعادل در برابر انگلیس هم باید در نظر گرفته شود.
 
وی افزود: من خواهان یک انگلیس قدرتمند در اتحادیه اروپا هستم. اما ما باید درک کنیم که امروزه مناسبات ویژه ای بین انگلیس و اتحادیه اروپا وجود دارد. انگلیسی ها در آخرین اصلاحات بسته ثبات اروپا مشارکت نکردند، خود را خارج از منطقه شنگن نگه داشته اند و قوانین ویژه ای را برای تامین مالی خود از طرف اتحادیه اروپا مد نظر قرار داده اند. پس ما در حال حاضر یک شراکت ویژه بین انگلیس و اتحادیه اروپا داریم. من به سختی می توانم تصور کنم که این مناسبات به شکل خاص تری دربیاید.
 
"وبر" در ادامه با تاکید بر اینکه ما در مذاکرات و روند نزدیک شدن به انگلیس اصول اروپایی یعنی دموکراسی و شفافیت را زیر پا نمی گذاریم، در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که چرا "یونکر" گزینه درستی برای ریاست کمیسیون اروپایی است گفت: وی تجربه های اروپایی هنگفتی دارد و از تکالیفی که در برابر ما قرار دارد آگاه است. وی نگاه واقع بینانه ای دارد.
 
وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که برای حزب مردم اروپا این مسئله واضح است که "ژان کلود یونکر" رئیس کمیسیون اروپایی خواهد بود و ما اروپا را در مسیر ثبات نگه خواهیم داشت.
 
این سیاستمدار بلند پایه اروپایی همچنین تصریح کرد که اروپا در طول دهه ها یک منطقه آزادی، صلح و تعامل بود. امروزه اروپا اغلب به عنوان یک مشکل و مسئله ارزیابی می شود. ما باید بیشتر در این باره صحبت کنیم که ما در کنار اروپا چه چیزهایی داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار