سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایتهای انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که رسیدگی به تمام شکایتهای واصل شده، علنی صورت می گیرد و ناظران داخلی و خارجی می توانند در این زمینه نظارت دقیقی داشته باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "نادر محسنی" روز یکشنبه در نشست خبری در کابل گفت: ما حاضریم در باره هرگونه سوال نامزدان و ناظران پاسخگو باشیم و تمام عملکرد این کمیسیون مطابق قانون خواهد بود.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بین "عبدالله عبدالله" و "اشرف غنی احمدزی" 24 خرداد برگزار شد.

در دور اول انتخابات که در16 فروردین برگزار شده بود، عبدالله 45 درصد آرا و احمدزی 31.5 درصد آرا را بدست آورده و به دور دوم راه یافته بودند.

قرار است نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات در 11 تیر و نتایج نهایی آن روز 31 این ماه اعلام شود.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایتهای انتخاباتی افغانستان تصریح کرد: کار رسیدگی به شکایتهای انتخاباتی در استانهای افغانستان رو به پایان است و تا ساعت 12 چهارشنبه شب این روند به پایان می رسد و پس از آن هر نامزد حق دارد تا 72 ساعت به کمیسیون مرکزی برای تجدید نظر مراجعه کند.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایتهای انتخاباتی افغانستان اظهار داشت که در برخی از استانها کمیسیون انتخابات با این کمیسیون همکاری مناسبی نکرد. وی گفت: کار روی شکایت علیه ضیاالحق امرخیل رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات در دفتراستانی کابل ادامه دارد و در این رابطه 3 شکایت به ثبت رسیده است.

وی افزود: یک شکایت علیه امرخیل از طرف عبدالله عبدالله نامزد دوردوم انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد، شکایت دیگری را امرخیل علیه پلیس کابل طرح کرد و شکایت سومی نیز از طرف مردم شهرستان ˈسروبیˈ کابل مبنی بر کمبود برگه رای واصل شد.

نورمحمد نور سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان روز یکشنبه تاکید کرد که تا پایان امروز برگه های رای و اسناد انتخاباتی از تمام استانها به کمیسیون مرکزی می رسد.

وی تاکید کرد: مدیریت انتخابات و شمارش آرا برعهده افغانها است و سازمان ملل متحد برای شفافیت روند، می تواند بر جریان شمارش آرا نظارت کند.

عبدالله عبدالله، یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، روز چهارشنبه هفته گذشته به خبرنگاران در کابل گفته بود که دیگر به کمیسیون های برگزارکننده انتخابات افغانستان اعتماد ندارد و خواهان نظارت هیاتی از سازمان ملل متحد بر کار این کمیسیون ها است.

پیشنهاد عبدالله مورد موافقت حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان قرار گرفت و

ˈنیکلاس فینک هیسمˈ، معاون نماینده سازمان ملل متحد در کابل نیز به خبرنگاران گفت که حاضر است به ایجاد اعتماد میان نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و کمیسیون مستقل انتخابات کمک کند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار